نورصالحی خبر داد: موافقت شورای ششم با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به تکمیل رینگ چهارم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل رینگ چهارم شهر اصفهان با مصوبه شورای ششم خبر داد

نورصالحی خبر داد: موافقت شورای ششم با اختصاص 250 میلیارد تومان به تکمیل رینگ چهارم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل رینگ چهارم شهر اصفهان با مصوبه شورای ششم خبر داد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد نورصالحی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از میدان شهدای ورزشکار، خیابان بعثت، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و نمایشگاه بین المللی شهر اصفهان اظهار کرد: طول رینگ چهارم ۸۰ کیلومتر است که حدود ۵۰ درصد آن خارج از شهر اصفهان است اما تدابیری در گذشته انجام شده که ما بتوانیم با دیگر شهرها مشارکت کنیم زیرا اگر این کار انجام شود قطعا تاثیر بسزایی در ترافیک شهر دارد اما در هر حال ما باید به صورت قطعه قطعه پیش برویم.

وی ادامه داد: بخش های این پروژه به خوبی پیش رفته و کار های خوبی برای ساماندهی ترافیک برون شهری اصفهان در شمال شرق نیز انجام شده که بار ترافیکی مناطق ۱۴،۱۵ و ۱۰ را کاهش داده است. اتوبان شهید اردستانی تا ادامه جی در حال اجرا است که امیدوارم هرچه زود تر تمام شود.

IMG_20210924_143039_783_0.jpg

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه تصریح کرد: با تصویب لایحه ۲۵۰ میلیاردی شهرداری می‌تواند با سرعت بیشتر کار خود را در این راستا ادامه دهد که البته ۵۰ میلیارد آن پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیر رینگ چهارم از سمت شمال شرق در اولویت است و امکان دارد در زمان بندی مشخص به بهره برداری برسد، گفت: برای تامین اعتبار آن نیز اخیرا تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی را شورای ششم تصویب کرد تا شهرداری این پروژه را با سرعت پیش ببرد.

*تکمیل رینگ چهارم برای تسهیل تردد شهروندان در دستور کار قرار گیرد

همچنین محمدرضا فلاح، با اشاره به اینکه از مباحث مورد نظر شورای شهر در حوزه ترافیک پروژه تراموا است، اظهار کرد: این طرح می ‌تواند کمکی برای ناوگان حمل و نقل کلانشهر اصفهان در کنار مترو، اتوبوس و تاکسی باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شهر باید رویکردی فرهنگی داشته باشد، گفت: برای اینکه فرهنگ تردد و ترافیک برای مردم در شهر تبیین شود باید به فرهنگ در اجرای چنین طرح هایی توجه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رویکرد شورای شهر اصفهان اتمام پروژه‌های عمرانی است و در حوزه ترافیک سعی داریم عبور و مرور و تردد را برای شهروندان آسان کنیم که در این زمینه باید رینگ چهارم به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید خیابان‌ها و معابر مرکز شهر که در طرح تفصیلی نیز عنوان شده احداث شود، همچنین بعضی معابر در محلات مرکز شهر مسدود است که باید رسیدگی و عبور و مرور برای شهروندان داخل مناطق آسان شود.

*تزریق اعتبار به رینگ چهارم

همچنین در این بازدید، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تسهیل در روند ساخت رینگ چهارم برای شورای ششم مهم بود. در همین راستا شورا با لایحه وام ۲۵۰ میلیارد تومانی بانک ملی به شهرداری موافقت کرد که اکنون بخشی از آن نیز تزریق شده است.

وی افزود: با تکمیل حلقه حفاظتی بار ترافیکی در مرکز شهر کاهش می یابد و حلقه حفاظتی می‌تواند جلوی آلودگی شهر را بگیرد.

*زیرگذر میدان شهدای ورزشکار پروژه مشترک شهرداری اصفهان و دولت آباد 

IMG_20210924_143306_331.jpg

همچنین، ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص میدان شهدای ورزشکار که در حال ساخت است، اظهار کرد: زیرگذر این طرح به صورت مشترک بین شهرداری اصفهان و دولت آباد است به طوری که قسمتی از این پروژه از ورزشگاه نقش جهان عبور می‌کند و از اراضی دولت آباد به منطقه ۱۴ و پل های شهید سلیمانی اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ترافیکی که وجود داشت طرحی پیشنهاد شد که بلوار فرزانگان نیز به رینگ کمک کند و بار ترافیکی را کاهش دهد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به طول ۷۵۰ متری این زیرگذر تصریح کرد: این مسیر از فرزانگان به جاده اضافه می‌شود و دارای چهار پل است.

وی به چالش های زیاد این طرح در حوزه تاسیسات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این بخش از کار نیازمند فاضلاب، مخابرات و برق است، همین موضوعات این پروژه را به چالش کشیده است. 

مظفر هزینه پیش بینی شده برای افتتاح این پروژه را ۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با وجود تاسیسات این رقم تا ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. البته ۲۵ درصد این پروژه در اختیار شهرداری دولت آباد و ۷۵ درصد آن در اختیار شهرداری اصفهان است.

*برگزاری ۱۳ نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان

در ادامه بازدید اعضای شورای شهر از طرح های شهری، در بازدید از نمایشگاه بزرگ اصفهان علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه ‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار کرد: پروژه جدید نمایشگاه ها ۴۷ هکتار و همچنین ۱۵۰ هکتار زمین های اطراف آن برای کاربری نمایشگاه در نظر گرفته شده است. ۲۰ هکتار این زمین شامل سالن امیر کبیر، فضای سبز، فضای مکانیکال و الکتریکال می شود که ۳.۵ هکتار فضای سبز موجود در این مکان با پساب آبیاری می‌شود.

وی افزود: محوطه باز نمایشگاه ۳۵ هزار متر مربع است. در آبان ۱۳۹۶ که این پروژه تحویل گرفته شد که ما از ۲۲۰ قرارداد و پیمانکار استفاده کردیم که باید بگوییم تمامی این اقدامات زمانی رخ داد که کشور ما در شرایط سخت کرونایی و تحریم بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ های بین ‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط کرونایی توانستیم در این نمایشگاه عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و تا کنون ۱۳ نمایشگاه در این محل برگزار شده است، گفت: هفتم مهر ماه نیز یک نمایشگاه دیگر در اینجا برگزار می‌شود.

کد محتوا ۳۸۵۴۲

برچسب ها