نوری: ۵۰ درصد خدمات شهرسازی شهرداری یزد غیرحضوری ارائه می‌شود

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری یزد با اشاره به صدور ۸۵۲ مجوز به صورت غیرحضوری در شهرداری این کلان‌شهر، گفت: ۵۰ درصد خدمات شهرسازی شهرداری یزد به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.  علی نوری _شنبه یکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته شهروندان نسبت به روند طولانی ارائه مجوزها و خدمات […]

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری یزد با اشاره به صدور ۸۵۲ مجوز به صورت غیرحضوری در شهرداری این کلان‌شهر، گفت: ۵۰ درصد خدمات شهرسازی شهرداری یزد به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

 علی نوری _شنبه یکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته شهروندان نسبت به روند طولانی ارائه مجوزها و خدمات شهرداری گلایه‌های زیادی داشتند، اظهار کرد: آمار پاسخگویی غیرحضوری شهرداری یزد در سامانه‌های تعریف شده نشان دهنده حجم بسیار بالای ارائه خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری است.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم در ارتباط با خدمات غیرحضوری این است که زمان پاسخگویی به درخواست‌های غیرحضوری مردم بسیار سریع‌تر و بیشتر شده است و معطلی مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ۸۵۲ مجوز صادر شده است که تمام آنها به صورت غیرحضوری ثبت شد؛ البته ۴۳۰ مورد به صورت آنی مجوز دریافت کردند و ۴۲۲ مورد نیز به صورت غیرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی آنی و صدور مجوز با این روش به صورتی است که شهروندان در چند دقیقه و بدون هیچ معطلی مجوز خود را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از خدمات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که البته در بعضی مناطق این آمار بیشتر و در بعضی مناطق دیگر کمتر است.

نوری ادامه داد: تاکنون بازخوردهای بسیار خوبی از سوی شهروندان در ارتباط با دریافت خدمات غیرحضوری از شهرداری دریافت کرده‌ایم که یکی از دلایل مهم آن، تسهیل در ارائه درخواست و اقدامات آن است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که آشنایی با سامانه‌های اینترنتی و غیرحضوری ندارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا در صورت نیاز با مراجعه حضوری به مناطق شهرداری، درخواست‌های خود را ثبت کنند.

منبع خبر