همایش چند رسانه‌ای رستاخیز در پارک کوهستانی دراک شیراز برگزار می شود

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مرتضی جعفری با بیان این مطلب که در شرایط کرونا حضور مردم در عرصه های میدانی محدود شده است، گفت:  برگزاری برنامه های فرهنگی فاخر و فعال کردن ظرفیت های هنری در شیراز متوقف نشده و همایش بین المللی «غدیر» و اجرای برنامه های مفصل در […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مرتضی جعفری با بیان این مطلب که در شرایط کرونا حضور مردم در عرصه های میدانی محدود شده است، گفت:  برگزاری برنامه های فرهنگی فاخر و فعال کردن ظرفیت های هنری در شیراز متوقف نشده و همایش بین المللی «غدیر» و اجرای برنامه های مفصل در ایام محرم  و اربعین مصداق تداوم روند فعالیت های فرهنگی است و جشنواره «رستاخیز» نیز که با همکاری نهادهای فرهنگی- هنری استان از جمله سازمان بسیج هنرمندان فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، بسیج رسانه، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس و سپاه فجر برگزار می شود، از برنامه های جریان ساز فرهنگی به شمار می رود.
وی افزود: جشنواره رستاخیز بخش استانی جشنواره ملی «فصل شیدایی» است که در آبان ماه برگزار می شود.
معاون فرهنگی شهردار با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس از برگزاری برنامه های مختلف در قالب جشنواره «دفاع مقدس» خبر داد و گفت: رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس، تولید ۲۰ قصه صوتی، اجرای شب خاطره و خاطره گویی، برپایی نمایشگاه آثار هنری شهیدان، نمایشگاه عکس و وصیتنامه شهدا، نمایش عملیات دفاع مقدس بر روی دیوار «ارگ»، تجلیل از شهدای سلامت، تولید پازل های کودکان با معرفی عملیات دفاع مقدس، تئاتر خیابانی، تجلیل از جانبازان اعصاب و روان، اعزام نمادین رزمندگان، مسابقه داستان نویسی، جشنواره روزنامه نگاری از جمله برنامه های این مناسبت خواهد بود.
دکتر جعفری اضافه کرد: همانطور که در دهه اول محرم امسال برنامه های متعددی برگزار شد، به مناسبت اربعین نیز رویدادهای فرهنگی- مذهبی تعریف شده است که رویکرد اغلب آنها مشارکت شهروندان است. وی برگزاری جشنواره شیراز؛ خاستگاه تعزیه، برپایی کارگاه های سبک زندگی حسینی، برپایی نمایشگاه ملی عکس اربعین با همکاری عکاسان خبری سطح کشور، برگزاری مسابقات مختلف نقاشی، کتاب خوانی، قصه نویسی و … با محوریت فرهنگ و پیام عاشورا همچنین برپایی قرائت خانه حسینی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایام اربعین عنوان کرد.
همچنین در این نشست مجید میکائیلی، رئیس بسیج هنرمندان استان فارس از برگزاری  همایش چند رسانه‌ای رستاخیز تحت عنوان فصل شیدایی۲ خبر داد که از دوم تا دوازدهم آبان ماه امسال به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. وی هدف از برگزاری این همایش را جذب جوانان و نسل چهارم انقلاب به هنرهای اسلامی با استفاده از ابزار هنر بیان کرد .
او اضافه کرد: تلاش جهاد گران سلامت، حضرت احمد بن موسی(ع)، مفاخر استان، مهدویت و دولت مهدوی از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد توجه است.