همه کارتن خواب ها در شب های سرد به مراکز نگهداری معرفی می شوند

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته گذشته با اعلام سامانه بارشی برف و باران و افزایش برودت هوا، شبانه شهردار اصفهان دستوری مبنی بر انجام‌ اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از سرمازدگی کارتن خواب ها در نقاط بی دفاع شهری صادر کرد.  

همه کارتن خواب ها در شب های سرد به مراکز نگهداری معرفی می شوند

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته گذشته با اعلام سامانه بارشی برف و باران و افزایش برودت هوا، شبانه شهردار اصفهان دستوری مبنی بر انجام‌ اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از سرمازدگی کارتن خواب ها در نقاط بی دفاع شهری صادر کرد.  

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، روح اله ابوطالبی ادامه داد: در ابتدا ضمن هماهنگی با مراکز پذیرش و اقامت افراد بی سرپرست و فاقد سرپناه، عملیات میدانی اکیپ های گشتی برای شناسایی و انتقال ۱۱۶ نفر از این افراد به اقامتگاه های مربوطه و توزیع غذای گرم مانع از چالش های بعدی شد.

وی با اشاره به ضرورت انجام برنامه های جامع برای ساماندهی کارتن خواب ها از جمله معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه فاقد اعتیاد، اظهار کرد: دستگاه های مسئول باید با مسئولیت پذیری، مداخله، ایفای نقش تخصصی و با بهره گیری از مددکاران متخصص اجتماعی برای توانمندسازی و بازگشت این افراد به آغوش خانواده و به صحنه جامعه همکاری کنند.

* تامین مکان برای استقرار دست فروشان خارج از تکالیف شهرداری هاست

وی ادامه داد: با وجود اینکه تامین مکان برای استقرار دست فروشان خارج از تکالیف شهرداری هاست، سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان برای جلوگیری از اخلال در امرار معاش دستفروشان بدون سوء سابقه که از اقشار آبرومند و آسیب پذیر به شمار می روند، آمادگی دارد برای حضور و ادامه فعالیت این افراد را در بازارهای روز تحت نظارت این سازمان ساماندهی کند.  

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان با اشاره به وظایف ذاتی و قانونی شهرداری در زمینه جلوگیری و رفع سد معبر، گفت: پدیده سد معبر از جمله مشکلات انتظام فضای شهری در کلان شهرها بوده که لازم است  برخورد با این مسئله از نظر سه جنبه عرفی، شرعی و قانونی انجام گیرد.

وی گفت: سد معبر علاوه بر تاثیر سوء بر منظر شهری و آلودگی بصری، سبب اخلال در فعالیت صنوف می شود. بارها افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

ابوطالبی بیان کرد: بساط گستری دست‌فروشان، نصب دکه‌های غیرمجاز، توقف خودرو در مکان‌های غیرمجاز، حضور وسایل نقلیه برای فروش کالا در معابر و اشغال پیاده‌روها و میادین، تکدی گری، مهمتر از همه اشغال معابر از سوی صاحبان مغازه که گاهی موجب اشغال خیابان هم می شود و تخلیه مصالح و نخاله در کنار معابر از مصادیق و نمونه های بارز سد معبر است.

وی افزود: براساس تبصره ۱ بند ۲ و بند ۲۰  ماده ۵۵  و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون، شهرداری ها می توانند برخوردهای متفاوت برای برخورد با این مشکل انجام دهند، همچنین در صورت لزوم با اعمال ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در املاک متعلق به شهرداری کند به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.

*معرفی دست فروشان به بازارهای روز شهرداری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به جمع آوری و ساماندهی دست فروشان سطح شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه دست فروشی به عنوان یک عمل خلاف قانون به شمار می رود شهرداری مکلف به جمع آوری دست فروشان است. البته در شهرداری اصفهان ساماندهی دست فروشان از سوی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دست فروشانی که کارشان جنبه بزه نداشته باشد، از سوی شهرداری به بازارهای روز معرفی می شوند تا امرار معاش آنها با اخلال روبرو نشود.

ابوطالبی با بیان اینکه دلیل قانون برای تخلف دانستن دست فروشی، ایجاد سدمعبر است، گفت: با توجه به اینکه در برخی موارد ایجاد سدمعبر منجر به برخی حوادث می شود، از همین رو شهرداری اقدام به جمع آوری و ساماندهی آنها می کند.

*فروش مواد مخدر در پوشش دست فروشان

وی با بیان اینکه برخی از دستفروشان از این شغل برای پوشش تخلفاتی مانند فروش مواد مخدر استفاده می کنند، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در چنین مواردی با شناسایی متخلفان آنها را به نیروی انتظامی تحویل می دهد.

وی با اشاره به روند رو به افزایش دست فروشی در اصفهان تصریح کرد: در سال های اخیر فشار اقتصادی و وضعیت معیشتی سبب شده تا برخی افراد شغل خود را از دست داده و به ناچار به دست فروشی روی آورده باشند که در این موارد اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با همکاری سازمان میادین آنها را در بازارچه ها ساماندهی می کند.

کد محتوا ۴۱۶۰۱

برچسب ها