هوشمندسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل مهم‌ترین اولویت ۱۴۰۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز با اشاره به بودجه دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی این معاونت، گفت: مهمترین اولویت ما هوشمندسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است عبدالامیر مجدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل و نقل ترافیک یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین معاونت‌های شهرداری‌ها است، زیرا برای جلوگیری از […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز با اشاره به بودجه دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی این معاونت، گفت: مهمترین اولویت ما هوشمندسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است

عبدالامیر مجدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل و نقل ترافیک یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین معاونت‌های شهرداری‌ها است، زیرا برای جلوگیری از دوباره‌کاری و موازی‌کاری، باید اقدامات سایر معاونت‌ها و سازمان‌ها در هماهنگی با حمل و نقل و ترافیک شهر باشد.

وی افزود: بودجه کلی حمل و نقل شهرداری اهواز دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، اما آنجایی که بخشی از اقدامات عمرانی مانند تقاطع‌های غیر همسطح، اقدامات فرهنگی و خدمات شهری به این معاونت مربوط می‌شود، به علت ارتباط زیاد و اقدامات مشترک برخی از آیتم‌های بودجه آنها در بخش اعتبارات حمل و نقلی لحاظ می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز با بیان اینکه هوشمندسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مهمترین اولویت این معاونت در سال آینده است، تصریح کرد: اولویت‌های مهم این معاونت در سال آینده، محقق شدن پروژهBRT و ایجاد خطوط آن در کنار اتوبوسرانی است که سه میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است، ایمن‌سازی و جدا کننده مسیر پل‌ها از دیگر اولویت‌ها است که چهار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: پروژه‌های هوشمندسازی، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف نیز جز پروژه‌های شاخص است که با هزینه‌ای نزدیک به ۳۸ میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهد شد؛ از دیگر پروژه‌های مهم ما ترمیم پایانه‌ها است که با بودجه‌ای نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان در سال آینده انجام می‌شود.

مجدم اضافه کرد: در خصوص استقلال مالی معاونت حمل و نقل ترافیک و سازمان‌های زیر مجموعه آن، با توجه به درآمدها و عوارضی که دریافت می‌کنند سازمان پایانه‌ها، خدمات موتوری و تاکسیرانی استقلال مالی لازم را خواهند داشت، اما در سازمان اتوبوسرانی با توجه به هزینه بر بودن و استهلاک بالای اتوبوس‌ها در تمام کشور این کمتر مشاهده می‌شود که این سازمان استقلال مالی داشته باشد.

وی گفت: حمل و نقل ظرفیت‌های زیادی مانند بلیت الکترونیک، پارک حاشیه‌ای و طبقاتی و واگذاری برخی خطوط برای مشارکت بخش خصوصی دارد تا با درآمدزایی دوطرفه به شهروندان خدمت‌رسانی شود، البته در بودجه این موارد نظر گرفته شده است.

منبع خبر