هویت و برندینگ شهر با تکیه بر سرمایه های ارزشمند آن اولویت اصلی این دوره از مدیریت شهری بوده است

شهرداران انلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در آیین افتتاح مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رییس دانشگاه فردوسی […]

شهرداران انلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در آیین افتتاح مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رییس دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: خراسان بزرگ از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن ایرانی و خاستگاه زبان و ادبیات فارسی است و از دیرباز اندیشمندان و بزرگان زیادی به توسعه و ادب فارسی خراسان کمک کردند.

وی ادامه داد: مرکز خراسان شناسی با همه ویژگی‌های که اشاره شد صرفاً نگاه آکادمیکی ندارد، بلکه قرار است پیوندی بین جامعه و حوزه‌خراسان ایجاد کند.

رییس شورای شهر مشهد بیان کرد: این مرکز کارکرد ملی و استانی برای ما دارد و هویت بخشی و احساس تعلق را در استان ایجاد می کند. این مرکز یک کارکرد فرا ملی و منطقه‌ای دارد.

حیدری با بیان اینکه باید پیوندهای عمیق فرهنگی ما با سایر کشورها احیا شود، عنوان کرد: امید داریم مرکز خراسان شناسی با برگزاری رویدادهای فرهنگی و دعوت از دانشمندان کشورهای مختلف این تعاملات را برقرار کند. از تمامی مهمانان که در این جلسه حضور دارند دعوت می کنم که در سفری که به مشهد داشتند از آرامگاه توس نیز بازدید کنند. در شورای پنجم یکی از برنامه هایی که به جد دنبال کردیم موضوع هویت و برندینگ شهر با تکیه بر سرمایه های ارزشمند آن است. در این دوره حدود ۶۰ میلیارد تومان در احیای توس هزینه شده و فضای آن در حال حاضر در شأن فردوسی بزرگ است.