شمارش معکوس پارکینگ پرستار

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروزه ترافیک سنگین در کلانشهرهایی مانند مشهد یکی از مشکلات مهم بشمار می آید، همچنین از سوی دیگر افزایش وسایل نقلیه عمومی یکی دیگر از معضلات مهم بوده که به منظور کاهش بار ترافیکی در شهر ایجاد پارکینگ های طبقاتی بیش از پیش احساس می شود. یکی […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروزه ترافیک سنگین در کلانشهرهایی مانند مشهد یکی از مشکلات مهم بشمار می آید، همچنین از سوی دیگر افزایش وسایل نقلیه عمومی یکی دیگر از معضلات مهم بوده که به منظور کاهش بار ترافیکی در شهر ایجاد پارکینگ های طبقاتی بیش از پیش احساس می شود.

یکی از معابری که معضل کمبود فضای پارک در آن که محسوس دیده می شود خیابان احمدآباد است که به واسطه تعدد مطب پزشکان و بیمارستان قائم در این منطقه بار ترافیکی روزانه در آن جا شکل گرفته است.

ازین رو شهرداری مشهد نسبت به احداث پارکینگ طبقاتی با هدف کاهش ترافیک موجود در منطقه به دلیل کمبود فضای پارک اقدام کرده است.

در این رابطه محمدمهدی اسدی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، اظهار کرد: خیابان احمدآباد به واسطه شرایط، در اکثر اوقات به عنوان یکی از پر ترددترین و کم برخوردار ترین خیابان ها از لحاظ فضای پارک مطرح بوده است که به واسطه همین شلوغی گره ترافیک به وفور در این نقطه از شهر نمایان است.

وی ادامه داد: از این رو شهرداری مشهد با نگاه کاهش بار ترافیکی نسبت به احداث پارکینگ پرستار اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان اینکه پارکینگ پرستار نبش پرستار سه واقع شده است، تصریح کرد: این پارکینگ ظرفیت پارک بیش از ۲۲۰خودرو را فراهم می‌کند که این امر کمک شایانی در روانسازی معابر این محدوده خواهد بود.

اسدی تاکید کرد: پارکینگ پرستار در ۱۰ طبقه که ۳ طبقه از آن به صورت زیرسطحی است، طراحی و ساخته شده است.

وی در خصوص امکانات پارکینگ پرستار، عنوان کرد: پارکینگ پرستار نیز همانند پارکینگ مجد و آزادی در راستای هوشمند سازی قدم برداشته و از سیستم های هوشمند مدیریت پارکینگی بهره خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ازجمله امکانات پارکینگ پرستار می توان به سنسورهای راهنمای حضور و یا عدم حضور خودرو، سیستم های نظارت تصویری، تابلوهای هوشمند نمایانگر ظرفیت پارکینگ و دوربین پلاک خوان اشاره کرد که به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

اسدی در خصوص زمان بهره برداری پارکینگ پرستار، اضافه کرد: در حال حاضر کف سازی اپوکسی پارکینگ رو به اتمام و موارد هوشمند سازی نیز در انتهای شمارش معکوس به سر می ‌برد و امید است تا ابتدای تیرماه به بهره برداری برسد.

وی در خصوص سایر پارکینگ های در دست اقدام نیز گفت: پارکینگ توحید و پارکینگ هشت آباد نیز طبق روال از سیستم های هوشمند بهره خواهند گرفت که در آینده نزدیک نیز شمارش معکوس آن ها نیز آغاز خواهد شد.

به طور کلی استفاده از پارکینگ های طبقاتی مزایای متعددی دارد که از جمله آن می توان به انتقال مکانیزه خودروها، افزایش سطح ایمنی مسافران، استفاده بهینه و حداقل برای پارک خودروها و عدم تصادفات احتمالی خودروها و… اشاره کرد.

امید داریم با بهره برداری از این پارکینگ طبقاتی قدم های مثبتی در کاهش بار ترافیکی خیابان احمدآباد برداشته شود.