پروژه تجاری کمر زرین تا پایان ۱۴۰۰ بهره برداری می شود

شهردار اصفهان گفت: پروژه تجاری کمر زرین به عنوان یکی از بازارهای طلای شهر اصفهان در حال آماده سازی است و قبل از پایان سال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

پروژه تجاری کمر زرین تا پایان 1400 بهره برداری می شود

شهردار اصفهان گفت: پروژه تجاری کمر زرین به عنوان یکی از بازارهای طلای شهر اصفهان در حال آماده سازی است و قبل از پایان سال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه پارکینگ و مجموعه تجاری کمرزرین در میدان امام علی (ع) با بیان اینکه منطقه میدان امام علی (ع) یکی از مناطقی به شمار می رود که معرف شخصیت اصفهان است، اظهار کرد: سالهاست پیمانکاران مختلفی در این کلان پروژه شهری، کار کرده و در حال آماده سازی اند و امروز طی بازدید متوجه شدیم که پروژه های میدان شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به پروژه تجاری کمرزرین گفت: این طرح هم با معماری خاص و زیبا در حال آماده سازی برای بهره برداری به عنوان یکی از بازارهای طلا در اصفهان است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه با استفاده از نقطه نظرات کسبه و مردم طراحی شده است و پشت این طراحی تجربه میدان امام علی (ع) نهفته است، قطعا یکی از اتفاقات خوب منطقه خواهد بود. پروژه در حال آماده سازی است و قبل از پایان سال شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

4_5830003519716854976.JPG

*میدان امام علی (ع) به عنوان منطقه گردشگری دیده می شود

وی گفت: در جلسه بررسی روند پیشرفت طرح، مصوب شد که میدان امام علی (ع) به عنوان منطقه گردشگری دیده شود و با اتفاقاتی مانند طراحی محورهای گردشگری و رخدادهایی که در این میدان برگزار می شود، یکی از مقاصد مردم شهر و گردشگران اصفهان، میدان و محله های پیرامون آن باشد.

قاسم زاده با اشاره به ارتباط اقتصاد فرهنگ و پروژه میدان امام علی (ع) اظهار کرد: اصل میدان سال هاست که ساخته شده اما مورد استفاده درست قرار نگرفته است اما با نگاه اقتصاد فرهنگ اتفاقاتی رخ خواهد داد که بازنمای تاریخ و فرهنگ ما خواهد بود ولی در عین حال اقتصاد فرهنگ در این طرح دیده می شود تا منبع درآمدی پایدار برای مدیریت میدان باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون شهرداری در این میدان هزینه می کرده است اما قرار است با تصمیماتی که گرفته شده، از این به بعد با تشکیل کمیته بهره برداری با محوریت معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری، میدان امام علی (ع) مقصد گردشگری و رویدادهای فرهنگی با نگاه خودکفایی و اقتصاد فرهنگ باشد.

4_5830003519716854981.JPG

*مصوبات جدید شهرداری در خصوص تعیین تکلیف پروژه های مشارکتی میدان امام علی

در ادامه، ایرج مظفر، معاون عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه میدان امام علی (ع) یکی از شاهکارهای شهرداری در سال های اخیر بوده است، اظهار کرد: لازم است در خصوص تکمیل و بهره برداری این پروژه تصمیم گیری شود که در نشست امروز با شهردار اصفهان در محل پروژه کمرزرین، در خصوص موارد بلاتکلیف و مشارکت ها تصمیم گیری و مصوباتی تصویب شد.

وی ادامه داد: در پروژه مشارکتی پارکینگ و مجموعه تجاری کمرزرین مهندسی ارزش انجام و اقدامات بهینه صورت گرفته است به طوریکه این اقدامات سبب شد تا ارزش افزوده تجاری ها افزایش یابد و افرادی که قرار است در این مغازه ها مستقر شوند از انگیزه بیشتری برخوردار شوند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: قرار است تا پایان سال این طرح که حدود هشت هزار و ۲۰۰ متر تجاری مفید و ۱۶ هزار مترمربع پارکینگ در چهار طبقه دارد، تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با این اقدام آزادسازی میدان جلوخان انجام می گیرد و این میدان هم با این پروژه تکمیل می شود.

مظفر گفت: در خصوص پروژه های مشارکتی ولیعصر و قسمت های باقی مانده طرح A11 میدان امام علی (ع) نیز قرار شد از طریق سازمان مشارکت های شهرداری و انتخاب سرمایه گذار کارها پیش رود.

4_5830003519716854971.JPG

*شهرداری آماده توافق برای واگذاری مغازه های باقی مانده کمرزرین با طلافروشان است

همچنین در این جلسه، حسین کارگر، در خصوص پروژه تجاری و پارکینگ کمرزرین اظهار کرد: در راستای آزادسازی های میدان جلوخان میدان امام علی (ع) چهار پاساژ تجاری که مجموعه های طلافروشان اصفهان را دربرداشت، قرار شد آزادسازی شود؛ با توجه به نظر کسبه، قرار است زمین های کمرزرین به صورت پاساژ تجاری طلا در ازای معوض به طلافروشان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با مشورت کسبه آغاز شد و اکنون در مرحله نازک کاری است که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بهره برداری شود، گفت: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته آنچه رضایت کسبه را دربردارد، اجرایی می شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: شهرداری آمادگی دارد برای کسبه ای که تاکنون مراجعه نکردند با توجه به تعداد اندک مغازه های باقی مانده، معوض انجام دهد تا آزادسازی های میدان جلوخان هم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قرار است، در این طرح با توجه به بافت تاریخی در جوار مسجد جامع، بافت تاریخی کمرزرین نیز حفظ شود تا در خور میدان امام علی(ع) باشد.

کارگر با بیان اینکه برای آزادسازی پروژه کمرزرین تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: امسال هم ۷۶ میلیارد تومان صرف آزادسازی کمر زرین شد و در بخش اجرا هم با اصلاحاتی که در پروژه صورت گرفت ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

کد محتوا ۴۱۶۶۴

برچسب ها