پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خام شهر درچه

شهردار درچه گفت: پروژه بسیار مهم و زیرساختی و محیط زیستی، تصفیه‌خانه فاضلاب خام در دستور کار دارد که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است آب فضای سبز شهرداری و شهر درچه را تامین کند. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، سیدمحسن تجویدی در آئین […]

شهردار درچه گفت: پروژه بسیار مهم و زیرساختی و محیط زیستی، تصفیه‌خانه فاضلاب خام در دستور کار دارد که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است آب فضای سبز شهرداری و شهر درچه را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، سیدمحسن تجویدی در آئین افتتاح هفت پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری درچه اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره چند استراژی را سرلوحه کار خود کرد که اول از همه حل مشکلات مردم بود که البته به عبارتی همه پروژه‌ها در راستای این موضوع بود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در شهر درچه موضوع آسفالت است که طی این دو سال در مجموع آسفالت ۲۱۵ کوچه خاکی به پایان رسید که البته برآوردی که ما داریم قریب به ۱۰۰ کوچه خاکی دیگر همچنان در شهر باقی مانده است.

شهردار درچه عنوان کرد: شهر درچه در اولیه‌ترین زیرساخت‌های یک شهر دچار مشکلات جدی است، ما تقریباً کوچه و خیابانی نداریم که نهر یا جوی یا مادی از آن عبور نکند و برای مردم مشکلات زیادی را ایجاد کرده و ساماندهی آن‌ها مستلزم زمان و هزینه زیادی است.

تجویدی با اشاره به پروژه‌هایی که در دست اجرا قرار دارند، گفت: در حال حاضر حدود چهار پروژه بزرگ در حال اجرا داریم که یکی از آن‌ها پروژه پارک سلامت شهرداری است و تقریباً ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنین یک پروژه ۴۵ هزار متر مربعی در ساحل زاینده‌رود داریم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و فضای بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهد، به علاوه بلوار پارک سلامت که از میدان ۹ دی به سمت پارک سلامت و در ادامه گلزار شهدای درچه و محله فودان می‌رود، در حال آزادسازی است و عملیات آن حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد پیش رفته است.

وی تاکید کرد: یک پروژه بسیار مهم و زیرساختی و محیط زیستی تحت عنوان پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب خام در دستور کار داریم که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است آب فضای سبز شهرداری و شهر درچه را تأمین کند و با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز فاضلاب خام را مستقیماً به پساب قابل استفاده و کاملاً استاندارد تبدیل می‌کند و تقریباً فناوری به کار رفته و میزان آن در استان منحصر به فرد است و با این حجم در حوزه شهرداری‌ها چنین تصفیه خانه‌ای را در استان نداریم.

وی گفت: یک پروژه دیگر موضوع پارک کوهستانی شهدای گمنام در محل کوه سفید است که حدود دو ماه است آغاز شده و یک طراحی بسیار مفصلی پیرامون آن انجام شده است تا مجموعه قابل استفاده‌ای را در جوار شهدای گمنام در اختیار مردم قرار دهیم.‌