طرح کاهش مصرف برق

شهرداران آنلاین/معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کاشان، با اشاره به برگزاری نشست این معاونت با موضوع کاهش مصرف برق و استفاده بهینه این انرژی، اتخاذ تصمیماتی در این زمینه را یادآور شد. محمدرضا قنبری، عنوان کرد: یکی از این تصمیمات استفاده از فتوسل نجومی در پارک‌های سطح شهر در ساعات شبانه و پیک […]

شهرداران آنلاین/معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کاشان، با اشاره به برگزاری نشست این معاونت با موضوع کاهش مصرف برق و استفاده بهینه این انرژی، اتخاذ تصمیماتی در این زمینه را یادآور شد.

محمدرضا قنبری، عنوان کرد: یکی از این تصمیمات استفاده از فتوسل نجومی در پارک‌های سطح شهر در ساعات شبانه و پیک مصرف برق است به گونه‌ای که میزان روشنایی پارک تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: همچنین در ساعات پیک مصرف روز و شب تعداد قابل توجهی از آبنماهای سطح شهر خاموش شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کاشان، همچنین از تغییر ساعات کاری کارکنان حوزه فضای سبز خبر داد و گفت: مقرر شد خاموشی چاه ها در ساعات پیک مصرف و انتقال ساعات آبیاری به ساعات دیگر انجام گیرد.

قنبری یادآور شد: همچنین تصمیم برآن شد که نامه‌ای به مناطق و سازمان های شهرداری برای معرفی نماینده ارسال شود تا آنها رابط مورد نظر خود را برای پیگیری دستورالعمل‌های مصرف بهینه در واحدهای مختلف اعلام کنند.

وی، همچنین به تصمیمات دیگری در این زمینه نظیر جایگزینی لامپ‌های ال ای دی به جای لامپ‌های موجود، برگزاری مانور در مناطق مختلف برای کاهش مصرف انرژی، فراهم کردن مقدمات تدوین دستورالعمل در زمینه خرید وسایل و تجهیزات برق برای شهرداری و… اشاره کرد.