۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محلات کمتربرخوردار منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: سال جاری در امتداد توسعه محلات کمتر برخوردار ۵,۱۰۰ میلیارد تومان با تمرکز بر رشد و ارتقای کیفی این محلات بودجه در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نوزدهمین برنامه «مردم سلام» که به‌منظور دیدار […]

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: سال جاری در امتداد توسعه محلات کمتر برخوردار ۵,۱۰۰ میلیارد تومان با تمرکز بر رشد و ارتقای کیفی این محلات بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نوزدهمین برنامه «مردم سلام» که به‌منظور دیدار شهردار اصفهان با شهروندان منطقه ۱۰ در مسجد قبا خیابان شیخ طوسی برگزار شد، اظهار کرد: این محله با وسعت ۲۵۰۰ هکتاری با ۱۷ محله، ۱۰۰ مسجد، ۸۰ هیئت مذهبی و کانون‌های فعال فرهنگی، قومیت‌های مختلف بستر بسیار خوبی برای فعالیت و تعامل دارد.

وی با اشاره به بودجه ۶۷۰ میلیارد تومانی برای ارتقای کیفی محلات این منطقه اضافه کرد: یکی از نقاط هدف توجه به محلات کمتر برخوردار بود که اقدامات مستمری برای محرومیت زدایی در این منطقه انجام شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: شاهد احداث میدان «اوج» با آزادسازی ۱۰ هزار متر مربع اطراف آن هستیم، همچنین احداث میدان مدرس و خیابان شهید رئیسی در منطقه حصه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته شاهد آغاز فضای سبز ۲۴ هزار متر مربعی در منطقه حصه بودیم که توسط یکی از خیران وقف و به مناسبت روز درختکاری احداث آن، شروع شد.

صیرفی‌نژاد اظهار کرد: همچنین احداث خیابان و پارک گرکان در دستور کار است و امیدواریم تیرماه سال جاری شاهد احداث این دو باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای توجه به ویژه به بانوان، باغ بانوان «طلوع» در مجاورت منطقه ۱۰ در حال فعالیت است که استقبال خوبی از آن می‌شود، از این‌رو در صدد توسعه ۱۰ هزار متری آن هستیم که گذشته فاز اول آن و امسال فاز نهایی آن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به احداث ورزشگاه کیمیا در مجاورت پارک محله هفتون گفت: سال جاری در امتداد توسعه محلات کمتر برخوردار ۵,۱۰۰ میلیارد تومان با تمرکز بر رشد و ارتقای کیفی این محلات بودجه در نظر گرفته شده است.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه امسال یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی به عنوان احداث زیر گذر حصه آغاز شد، افزود: امیدواریم با احداث این پروژه شهروندان در دو طرف از ایمنی ارتباط برخوردار شوند، البته ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن پیش‌بینی شده است و در آینده نزدیک شاهد آغاز به کار خواهیم بود.

وی ادامه داد: ادامه احداث پارک حصه به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در سال جاری با هدف رشد و ارتقای کیفی همشهریان در دستور کار است، همچنین روکش آسفالت و معابر اصلی و فرعی با بودجه ۳۰ میلیارد تومان امسال دنبال می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: در خصوص حل معضل ترافیکی در محله مصلا، امسال آغاز به کار پروژه پارکینگ عمومی در منطقه هستیم. همچنین از دیگر اقدامات احداث خیابان اطشاران که محله‌های میلاد و اطشاران این مسئله را دنبال می‌کردند و امیدواریم در مرداد سال جاری پس از کسب مجوزهای از استانداری جامه عمل بپوشد.

وی گفت: در کنار مباحث عمرانی و خدماتی، پروژه‌ها و رویدادهای فرهنگی از جمله طرح فانوس‌ها و چشمه‌های نورانی به منظور تأثیرات فرهنگی در دستور کار است، همچنین رویدادهای مختلف فرهنگی در قالب اجرای پروژه‌های مشارکتی با کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج در قالب رویدادهای مناسبتی مختلف دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: رویداد کارآفرینی و توانبخشی در محله حصه دنبال شد و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم که این روند در خصوص حل آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز اقدامات موضوع محور براساس آسیب‌شناسی انجام شده صورت گیرد.