آرامستان جدید کرمان به زودی بهره برداری می‌شود

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید از پروژۀ پیاده‌راه خیابان «تجلی» گفت: پروژۀ میدان توحید (ارگ) و پیاده‌راه خیابان «تجلی» از مدتی قبل آغاز شد تا این بخش از شهر به یک مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی با قابلیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی تبدیل شود. وی افزود: با توجه به اینکه این نقطه از شهر یک مرکز تجاری […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید از پروژۀ پیاده‌راه خیابان «تجلی» گفت: پروژۀ میدان توحید (ارگ) و پیاده‌راه خیابان «تجلی» از مدتی قبل آغاز شد تا این بخش از شهر به یک مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی با قابلیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این نقطه از شهر یک مرکز تجاری و تاریخی است، مشاور با مطالعاتی که انجام داد، به این نتیجه رسید که ضمن پیاده‌راه‌سازی، امکان استفاده از این مکان به‌صورت بهتری فراهم شود.

شهردار کرمان ادامه داد: اجرای این پروژه به‌دلیل طولانی‌شدن تأیید اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طول کشید که ناشی از حساسیت این بخش از بافت تاریخی و نزدیکی آن به بازار بود.

عالم‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر، کار آغاز شده و به‌خوبی پیش می‌رود، گفت: شرکت آب و فاضلاب هم روز گذشته کار خود را به پایان رسانده و همکاران ما پیاده‌راه‌سازی را آغاز کرده و با جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود: مقرر شده فاز اول پروژه تا دوماه آینده به پایان برسد.

شهردار کرمان در بازدید از «بهشت کریمان» نیز گفت: این آرامستان نیز پیشرفت خوبی دارد، مسیر دسترسی آسفالت شده، پیمانکارِ تأمین روشناییِ جاده هم انتخاب شده و کار را به‌زودی شروع می‌کند.

عالم‌زاده افزود: با تکمیل قبور، این آرامستان هفتۀ آینده به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حفظ و احیای پردیسان قائم (عج) و نگهداشت این میراث مانده از گذشتگان و کمبود جا در قبرستان فعلی، تسریع در احداث و افتتاح آرامستان فعلی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد که هرچه پیش‌تر می‌رویم، خدمات و امکانات رفاهی بهتر و بیشتری برای مردم در آرامستان جدید شهر کرمان ایجاد کنیم.

عالم‌زاده اظهار کرد: یکی از نواقص «بهشت کریمان»، نبود غسالخانه در محوطۀ آن بود که همزمان با افتتاح و بهره‌برداری، ساخت این غسالخانه هم شروع خواهد شد.

وی افزود: این غسالخانه با مشارکت شهرداری کرمان و مؤسسه مالی اعتباری ملل در محوطۀ «بهشت کریمان» ساخته خواهد شد.

شهردار کرمان ادامه داد: همچنین احداث فضای سبز در محدودۀ «بهشت کریمان» در دستور کار قرار گرفته تا شهروندانی که در این مکان حضور پیدا می‌کنند، با محیط نسبتاً مناسبی روبه‌رو شوند.

عالم زاده با بیان اینکه با توجه به اقلیم و نوع آب و هوای شهر کرمان، ساخت سکوهایی با سایبان مناسب برای استفادۀ شهروندان در نظر گرفته شده که امیدواریم هرچه زودتر جانمایی و ساخته شوند، گفت: بیشترین تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا مردم رفاه و خدمات بیشتری در این آرامستان داشته باشند.