آغاز طرح مبارزه با آفات درختان شهری آستارا

سرپرست شهرداری بندر آستارا از آغاز طرح سمپاشی و مقابله با آفات درختان در سطح این شهر خبر داد. قاسم نوپور در خصوص مقابله با آفات درختان، اظهار کرد: گیاهان و درختان مانند هر موجود زنده‌ای، نیاز به مراقبت، حفظ و نگهداری دارند؛ بنابراین محافظت از آنها، به دلیل نقش اساسی و مهمی که در زیبایی، […]

سرپرست شهرداری بندر آستارا از آغاز طرح سمپاشی و مقابله با آفات درختان در سطح این شهر خبر داد.

قاسم نوپور در خصوص مقابله با آفات درختان، اظهار کرد: گیاهان و درختان مانند هر موجود زنده‌ای، نیاز به مراقبت، حفظ و نگهداری دارند؛ بنابراین محافظت از آنها، به دلیل نقش اساسی و مهمی که در زیبایی، شادابی، سرزندگی و کاهش آلودگی هوای محیط شهری دارند، به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: هر ساله شهرداری آستارا برای مقابله با آفات شته، سفیدک، شپشک، کرم برگ خوار و قارچ سه مرحله در ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و مهرماه درختان پارک‌ها، گیاهان دائمی و فصلی فضای سبز شهری را سم‌پاشی می‌کند.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح اسفندماه سال گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی انجام نشد، اما در حال حاضر تمام مرکبات سطح شهر شامل نارنج، پرتغال و لیمو، همچنین شمشادهای طلایی، شمشادهای سبز، رزماری، گل‌های رز و کاج‌های لاوسن برای مقابله با آفات سفیدک، شپشک و قارچ و درختان نارون کهنسال، چنار و شمشادهای جنگلی پارک معلم، باغ ملی و پارک میدان شهدای گمنام برای مقابله با آفت کرم برگ خوار سمپاشی می‌شود.

آغاز طرح مبارزه با آفات درختان شهری آستارا

نوپور با بیان اینکه سم‌پاشی گیاهان و درختان شهری با رعایت کامل نکات ایمنی و استفاده از سم‌های استاندارد که کمترین آسیب زیست‌محیطی و بیشترین تأثیرگذاری را دارد انجام می‌شود، تاکید کرد: این اقدام توسط شرکت بخش خصوصی که نیروهای آن از کارشناسان بازنشسته اداره جهاد کشاورزی هستند، با به‌کارگیری یک تانکر یک‌هزار و ۵۰۰ لیتری، یک دستگاه موتور پمپ و شلنگ یکصد متری انجام و هزینه آن از منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سم‌پاشی درختان به دلیل خلوتی شهر و نور کم آفتاب عصرها انجام می‌شود و به تدریج با شلوغ شدن خیابان‌ها و پارک‌ها، اجرای آن از ساعات نیمه شب آغاز و تا بامداد به پایان می‌رسد.

شهر مرزی بندر آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع خبر