آمادگی شهرداری مشهد برای اسکان اضطراری ۲۰ هزار زائر در شب

شهردار مشهد گفت: اگر اماکن اقامتی سطح شهر کفاف جمعیت زائران را ندهد، شهرداری می تواند اسکان تا حدود ۲۰ هزار نفر را در شب به‌صورت اضطراری فراهم کند. سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در حاشیه بازدید از پایانه امام رضا (ع)، اظهار کرد: امروز از سازمان پایانه‌ها و پایانه امام رضا (ع) بازدید کردیم و خوشبختانه […]

شهردار مشهد گفت: اگر اماکن اقامتی سطح شهر کفاف جمعیت زائران را ندهد، شهرداری می تواند اسکان تا حدود ۲۰ هزار نفر را در شب به‌صورت اضطراری فراهم کند.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در حاشیه بازدید از پایانه امام رضا (ع)، اظهار کرد: امروز از سازمان پایانه‌ها و پایانه امام رضا (ع) بازدید کردیم و خوشبختانه شرایط نسبت به سه ماه قبل که اولین بازدید را انجام داده‌ایم، تغییرات چشمگیری داشت.

وی توضیح داد: هم در وضعیت عمرانی و هم در وضعیت ساماندهی ورود و خروج اتوبوس‌های جاده‌ای و بین شهری تغییرات قابل ملاحظه‌ای مشاهده شد، ظرفیت پذیرش در این پایانه تا دو هزار دستگاه اتوبوس در روز، افزایش پیدا کرده و بیش از سه هزار مکان اسکان اضطراری در این پایانه فراهم شده که جای تقدیر دارد.

شهردار مشهد افزود: امیدواریم در این ایام مشکلی پیش نیاید اما اگر اماکن اقامتی سطح شهر کفاف جمعیت زائران را ندهد، شهرداری می‌تواند اسکان تا حدود بیست هزار نفر را در شب به‌صورت اضطراری فراهم کند که این اماکن در نقاط مختلف شهر آماده بهره‌برداری است.

آمادگی شهرداری مشهد برای اسکان اضطراری ۲۰ هزار زائر در شب

ارجائی درباره پروژه ایوان سلام، بیان کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری درباره ضرورت این پروژه شک داشتیم و کارشناسان نیز بر این مساله صحه می‌گذاشتند اما با توجه به ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی الزام به اتمام آن داشتیم.

وی ادامه داد: سازمان عمران‌وحمل و نقل شهرداری در کمتر از چهار ماه فاز اول پروژه ایوان سلام را به بهره‌برداری رساندند و امروز فضای مفرحی در اختیار مردم قرار دارد که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد با این حجم زائر که در ایام پایانی سال به مشهد مشرف می‌شوند، دچار مشکلات عدیده ای می‌شدیم.

منبع خبر