اتمام مراحل پایانی اقدامات و پروژه های اقماری بازار شهید شوشتری

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی مدیر عامل با بیان این خبر اظهار کرد: مهم ترین اهداف سازمانی حمایت از مشاغل خرد شهری و به خصوص حمایت از اقتصاد خانواده اقشار کم درآمد و ساماندهی مشاغلی است که طی اقتصاد غیررسمی شکل می گیرد. مشاغل شهروندانی که عمدتاً از طبقه مستضعف […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی مدیر عامل با بیان این خبر اظهار کرد: مهم ترین اهداف سازمانی حمایت از مشاغل خرد شهری و به خصوص حمایت از اقتصاد خانواده اقشار کم درآمد و ساماندهی مشاغلی است که طی اقتصاد غیررسمی شکل می گیرد. مشاغل شهروندانی که عمدتاً از طبقه مستضعف بوده و توان اجاره در پاساژها را نداشته و سعی در کسب روزی حلال با اندک سرمایه خود هستند.

وی افزود: لذا در این راستا سعی بر ایجاد بازارهای سیار از جمله روز بازارها، شب بازارها، بازارهای محلی و بازارهای تخصصی شده است تا فرصتی برای کسب و کار در اوضاع اقتصادی فعلی برای اقشار کم درآمد صورت پذیرد و مشاغل غیررسمی و خرد در این بازارها ساماندهی شود تا هم از نازیبایی های سطح شهر و ایجاد سد معبر به علت حضور دستفروشان جلوگیری شود و هم مکانی با امکانات محدود برای بهره مندی شهروندان از این بازارها در نقاط مختلف و ایجاد فضایی تعاملی اجتماعی به معنای واقعی شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا با توجه به مطالبات فراوان مردمی برای جابجایی جمعه‌بازار مستقر در جاده میامی که در بافت مسکونی قرار گرفته بود انتقال این بازار برای رفاه حال همشهریان و پاسخگویی به مطالبات مردمی که از دغدغه‌های شهرداری مشهد است، در دستور کار قرار گرفته و سریعاً سایتی در مسیر جاده پنج تن آماده سازی شده و در اختیار غرفه داران قرار گرفت.

رضوی خاطرنشان کرد: پس از جابجایی و انتقال این مجموعه به تدریج یکسری نیازمندی‌ها و معضلاتی برای شهروندان محترم ایجاد شد که از آن جمله مسیر دسترسی و تردد از انتهای پل پنجتن به دلیل کم عرض بودن و ایجاد ترافیک بوده است لذا در راستای این مشکلات و رفاه حال همشهریان احداث پل دیگری در موازات پل قدیمی موجود و تعریض مسیر دسترسی به بازار شوشتری در اواخر سال ۹۸ با کارفرمایی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در راستای نیل به اهداف کلان شهرداری مشهد و تحقق مطالبات متعدد شهروندان در امر سهولت دسترسی به بازار و کاهش ترافیک و تصادفات، احداث پل جدید برای دسترسی آسان تر به بازار شهید شوشتری با طول ۷۵ متر و عرض ۱۲ متر و اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در اواخر سال ۹۸ در دستور کار سازمان قرار گرفت که با تلاش‌های شبانه‌روزی پس از طی یک سال در شهریور ماه سال ۹۹ به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که رضایت بیش از پیش همشهریان گرامی را در بر داشته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: مهمترین مزیت تعریض پل، دسترسی آسان و ایجاد ارتباط قوی تر با حاشیه شهر و دسترسی با کمربند شمالی شهر مشهد مقدس است. در پی رضایتمندی بیشتر شهروندان و دسترسی آسان تر و رفع ترافیک شهری در مرحله دوم اقدام به تعریض مسیر دسترسی به این بازار تحت نظارت این سازمان صورت پذیرفت که این پروژه به طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۲۲ متر با اجرای دیوار حائل سنگ و جدول کانیوو، کانال بتنی مسلح، کانال روباز با جدول بتنی، جدول بتنی آیلند و اجرای عملیات آسفالت در دولایه و خط کشی مسیر و نصب علائم مربوطه در مهرماه سال ۹۹ آغاز و در اسفند ماه همان سال به اتمام و بهره برداری رسید که باعث ایجاد ترافیک روان و سهولت عبور و مرور شده است.

رضوی گفت: ساخت مجموعه بازار شهید شوشتری با هدف ساماندهی بازارچه ها و مشاغل خرد شهری و رفع موانع برای عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان صورت پذیرفته که شامل ۳۷۲۶ جایگاه در ابعاد ۲ در ۲ متری است که در جهت بهسازی و مناسب سازی چیدمان غرف و محوطه سازی استاندارد در ۹ لاین سکوی بتنی جانمایی شده است. همچنین به جهت رفاه حال شهروندان در این بازار اقدام به بازپیرایی فضای سبز با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال و جانمایی مبلمان شهری صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های دیگر این سازمان در ایجاد این مجموعه، ساختارهای زیربنایی و یکپارچه سازی و استقرار ساختمان اداری و مکانی مناسب برای استفاده نیروهای انتظامی و آتش نشانی، بهداشت و اورژانس جهت تامین امنیت و ایمنی و سلامت شهروندان و خانواده آنان بوده که در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی اقدام به ساخت و استقرار ساختمان مدیریت و ساختمان اداری مرکزی برای استفاده نیروهای مربوطه و همچنین نمازخانه و سرویس های بهداشتی کرده است. ضمناً جهت برقراری ارتباط به صورت بیسیم در بستر شبکه و نصب سیستم صوت (بلندگو و آمپلی فایر) به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و رفاه حال شهروندان، اقدامات لازم صورت پذیرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد در پایان اظهار کرد: امیدواریم با بهره گیری از توان و ظرفیت های موجود در مجموعه شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در سالی که مزین به پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، در جهت حمایت از اقتصاد خانواده و مشاغل اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه برای رفاه و آرامش آنها، گامی برداشته باشیم.