اجرای طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در۷۰ درصد شهر زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از آغاز طرح مکانیزاسیون گسترده آبیاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و گفت: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی و بیش از ۷۰ درصد سطح شهر اجرا می‌شود. محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران از […]

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از آغاز طرح مکانیزاسیون گسترده آبیاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و گفت: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی و بیش از ۷۰ درصد سطح شهر اجرا می‌شود.

محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران از آغاز طرح مکانیزاسیون گسترده آبیاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و اظهار کرد: طبق دستور شهردار از اوایل شهریورماه برنامه‌ریزی و مطالعات طرح بزرگ مکانیزاسیون و هوشمند سازی آبیاری فضای سبز شهری زنجان آغاز شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان افزود: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی (بیش از ۷۰ درصد سطح شهر)، بخش امانی (در پارک‌های شهید بهشتی، علمی و فناوری، شبنم و …) و اجرای آبیاری هوشمند (فضای سبز میدان ولیعصر) در فاز اول در حال اقدام است.
وی گفت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح که در دو مرحله اجرایی، برنامه‌ریزی شده است با افزایش بهره‌وری مصرف آب و کاهش خطاهای انسانی، مصرف آب فضای سبز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و تعداد نیروی مورد نیاز برای آبیاری نیز با تبدیل روش دستی و سنتی به روش مکانیزه و هوشمند بیش از ۱۰۰ نفر (در صورت اجرای کامل و جامع طرح) کاهش یابد.
فیول ادامه داد: افزایش کیفیت نگهداری فضای سبز، تقویت و افزایش رشد درختان به عنوان عناصر اصلی فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت و ریختن آب در فضاهای مجاور از دیگر مزایای اجرای این طرح خواهد بود.

منبع خبر