اجرای عملیات کاشت فضای سبز بلوار فردوسی تا بلوار پیامبر اعظم(ص)

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به عملیات کاشت بلوار فردوسی حدفاصل حریم ریل راه‌آهن در محدوده منطقه یک تا بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بلوار فردوسی با توجه به اینکه از شریان‌های اصلی شهری محسوب شده و روزانه تردد زیادی در آن انجام خواهد […]

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به عملیات کاشت بلوار فردوسی حدفاصل حریم ریل راه‌آهن در محدوده منطقه یک تا بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بلوار فردوسی با توجه به اینکه از شریان‌های اصلی شهری محسوب شده و روزانه تردد زیادی در آن انجام خواهد شد ازلحاظ طراحی منظر اهمیت ویژه‌ای خواهد دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: به همین خاطر از طراحی فازهای قبلی این بلوار تلاش شد با رعایت تمام موارد ترافیکی در احداث فضای سبز بلوار و استفاده حداکثری از گونه‌های پایدار و سازگار با شرایط اقلیمی شهر بتوانیم حداکثر زیبایی را در آن داشته باشیم.

وی گفت: از نکات قابل‌توجه در طراحی کاشت این بلوار این است که تلاش شده علاوه بر رعایت موارد ترافیکی و طرح‌های گذشته، از گونه‌های مثمر استفاده شود. در حاشیه بلوار از گونه توت و در رفیوژ نیز از گونه گل محمدی و انار به‌عنوان پرچین و از زیتون استفاده‌شده است.