اجرای ۷۰ عنوان برنامه در کتابخانه‌های پایتخت همزمان با هفته کتاب

پویش جهادی اهداء کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار و روستایی، طرح کتابدار شو و کتاب در گردش از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سی‌امین دوره‌ هفته کتاب جمهوری اسلامی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری […]

پویش جهادی اهداء کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار و روستایی، طرح کتابدار شو و کتاب در گردش از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سی‌امین دوره‌ هفته کتاب جمهوری اسلامی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب، توضیح داد: بیش از ۷۰ عنوان برنامه‌ ویژه در کتابخانه‌های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برای این هفته پیش‌بینی شده است که با توجه به رویکرد اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید مبنی بر توجه ویژه به نوجوانان و سلایق آن‌ها در برنامه‌ها و فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها عنوان کرد: «طرح کتابدار شو» با هدف آشنایی‌ هرچه بیشتر نوجوانان با کتابخانه‌ها و مهارت‌ها و مسئولیت‌های مورد نیاز یک کتابدار، در ۵۵ کتابخانه این سازمان برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: «ایستگاه‌های فناوری»‌ از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است که به‌صورت میدانی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری VR و AR اجرا می‌شود. در این ایستگاه‌ها بازدیدکنندگان با کتاب‌های مبتنی بر «واقعیت افزوده»، «واقعیت مجازی» و «متاورس» آشنا خواهند شد.

وی همچنین به طرح «کتابخانه‌گردی» اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح مسئولان فرهنگی، مفاخر، مشاهیر، نویسندگان و هنرمندان در کتابخانه‌های سطح شهر تهران حضور پیدا خواهند داشت.

فاطمیان‌پور درباره ایستگاه «کتاب در گردش» نیز گفت: این طرح با هدف ترویج اهدای کتاب و همچنین دست به دست شدن کتاب‌ها در بین شهروندان در فرهنگسراهای مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران و ایستگاه مترو تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در این برنامه با اهدای کتاب به شهروندان، از آن‌ها دعوت می‌شود که پس از مطالعه کتاب، آن را به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهند و آن‌ها را نیز دعوت به این کار کنند.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه «اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار و روستایی» از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، افزود: در این برنامه که با مشارکت گروه‌های جهادی برگزار می‌شود، کتاب‌های اهدایی شهروندان به مناطق محروم و کم‌برخوردار همچنین روستاهای دوستدار کتاب، ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: جلسات رونمایی و نقد و بررسی کتاب، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب، کارگاه‌های آموزشی و … از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

منبع خبر