اجرای ۸ مسیر پیاده‌راه در قم

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اجرای سیاست انسان‌محوری بر خودرومحوری در مدیریت ترافیک شهر، گفت: برای داشتن شهری سالم و هوایی پاک در مطالعات جامع ترافیک هشت محور پیاده‌راه تعریف‌شده است که زنگارکی، بوعلی، گلستانه و شهید بهشتی تعدادی از آن‌ها است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدامیرعباس صفوی با […]

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اجرای سیاست انسان‌محوری بر خودرومحوری در مدیریت ترافیک شهر، گفت: برای داشتن شهری سالم و هوایی پاک در مطالعات جامع ترافیک هشت محور پیاده‌راه تعریف‌شده است که زنگارکی، بوعلی، گلستانه و شهید بهشتی تعدادی از آن‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدامیرعباس صفوی با اشاره به اهمیت ساماندهی ترافیک در کنترل آلودگی هوا، اظهار کرد: در شهر قم به‌عنوان یک کلان‌شهر، مشکلات آلودگی هوایی که سایر شهرها با آن مواجه هستند را نداریم.

وی از پیش‌بینی تمهیداتی برای ایجاد نکردن آلودگی هوا ناشی از ترافیک خبر داد و افزود: در مطالعات جامع ترافیکی به موضوع آلودگی هوا به‌عنوان یک موضوع مستقل توجه شده است و برای آن راهکارهایی را قبل از مواجه با بحران پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم تعریف محورهای پیاده‌راه در سطح شهر را یکی از راهکارهای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: در مطالعات جامع ترافیک هشت محور پیاده‌راه تعریف‌شده است که زنگارکی، بوعلی، گلستانه و شهید بهشتی علاوه بر پیاده راه‌های پیرامون حرم تعدادی از آن‌ها است.

وی تأکید کرد: اجرای پیاده‌راه امروزه یکی از تکنیک‌های کاهش تردد خودروهای شخصی در دنیا است، زیرا طراحی شهرها از خودرو محور به انسان‌محور تغییر کرده است و این دیدگاه در چند سال اخیر در تمام تصمیم‌گیرها و مطالعات ترافیکی شهر قم نیز لحاظ می‌شود.

صفوی با اشاره به تأمین خودروهای برقی برای تردد افراد سالمند و کم‌توان، گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تأمین خودروهای برقی برای پیاده‌راه‌ها انجام می‌دهد و به‌زودی شاهد ارائه خدمات مطلوبی در این حوزه خواهیم بود، البته آغاز هر کار جدیدی چالش‌هایی نیز خواهد داشت که با صبوری مردم و تلاش مدیریت شهری مشکلات رفع می‌شود.

منبع خبر