اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با حضور مدیرکل منابع طبیعی

اجلاس شورای اسلامی استان با حضور رئیس و اعضای شورا، مدیر کل منابع طبیعی استان و معاونت حفاظت از امور اراضی با هدف بررسی مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از روابط عمومی اجلاس شورای استان اصفهان، این جلسه با طرح […]

اجلاس شورای اسلامی استان با حضور رئیس و اعضای شورا، مدیر کل منابع طبیعی استان و معاونت حفاظت از امور اراضی با هدف بررسی مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از روابط عمومی اجلاس شورای استان اصفهان، این جلسه با طرح مسائل و مشکلات استان توسط نمایندگان شهرستان های اصفهان و پاسخگویی مدیر منابع طبیعی همراه بود و مصوب شد نماینده اصفهان در شورای اسلامی به عنوان عضو مشورتی در خصوص تصمیمات کلی در امور مرتع داری، سامان دهی مراتع، تخصیص آبخیزداری و مواردی از این دست حداقل دوبار در سال از طرف منابع طبیعی دعوت شود.

جواد توحیدی راد رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در پایان این جلسه با تقدیر از حضور مدیر کل منابع طبیعی و همچنین معاون حفاظت از اراضی در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان مواردی از جمله استفاده از ظرفیت شورایی استان در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کاشت یک میلیارد نهال ، پرداخت سهم یک درصدی سود معادن به روستاها و شهرهایی که در مسیر این معادن هستند و حل مشکل ریز گردها در مناطق کویری را مطرح کرد.
مدیرکل منابع طبیعی استان نیز در پایان جلسه گفت: بحث یک میلیارد نهال می تواند یکی از معضلات استان که همین بحث ریزگردهاست را حل کند.
ابوطالب امینی اظهار کرد: اگر شوراها، شهرداری ها ، دهیاری ها، بنیاد مسکن، ارتش و سپاه و دیگر نهادها کمک نکنند نمی توانیم کاری کنیم؛ ما فقط عرصه را می توانیم مهیا کنیم و هرکس در هر جایی بدون غرض به تصاحب زمین قصد کاشت درخت داشته باشد منابع طبیعی حاضر به انعقاد تفاهم نامه است.
وی در خصوص ریزگردها نیز گفت: تمام شهرستان هایی که کویری هستند و تولید گرد و غبار و ریز گرد دارند در دستور کار ما هستند اما در شهرستان هایی مثل فریدونشهر، سمیرم، شهرضا کاشت بادام اسکوپاریا بدون آب انجام می دهیم اما در شهرستان های شرق اصفهان مثل زواره کاشان و خور باید نهال کاری و آبیاری پساب باشد که مشکل آبیاری پساب را نتوانسته ایم حل کنیم.
امینی اظهار کرد: اگر کسانی باشند تا گودبرداری را انجام دهند هرگونه نهالی که کارشناسان بگویند ما تامین می کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حاضریم توافقنامه ای با شورای استان ببندیم و مصوب کنیم تا با همدلی و همکاری این کار را انجام دهیم چراکه اراضی و مساحت ها برای کاشت مشخص شده اند؛ از شما درخواست می کنم در این حوزه وارد شده و به یاری ما بیایید تا مشکلات شهرهای کویری استان حل شود.