احداث بدون وقفه ی ایستگاه مترو میلاد در شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه ایستگاه مترو میلاد یکی از ایستگاه‌های خط ۳ قطار شهری شیراز است که به دلیل موقعیت مکانی و هم‌جواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز محسوب می‌شود اظهار کرد: این ایستگاه در بلوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل […]

شهردار شیراز با بیان اینکه ایستگاه مترو میلاد یکی از ایستگاه‌های خط ۳ قطار شهری شیراز است که به دلیل موقعیت مکانی و هم‌جواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز محسوب می‌شود اظهار کرد: این ایستگاه در بلوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و هم‌جواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، محمدحسن اسدی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ایستگاه بی‌وقفه در حال انجام است، افزود: تاکنون ۳۸ هزار مترمکعب حفاری، ۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و به میزان ۸۳۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.

شهردار شیراز با اشاره به طول حدود ۱۲ کیلومتری خط ۳ مترو، گفت: روش حفاری در این خط به‌صورت مکانیزه (تی بی‌ام) با قطر تونل ۹ متر است که امتداد آن از میدان میرزای شیرازی تا شهرک گلستان است و در حال حاضر شش ایستگاه از هشت ایستگاه این خط در حال ساخت است که ایستگاه میلاد یکی از آن ایستگاه‌ها است.

اسدی با اشاره به اینکه ایستگاه میلاد به روش ریپ و شمع در حال احداث است که برای احداث ایستگاه به این روش، نیاز بود تا در ابتدا یک رمپ دسترسی و تونل ایجاد شود، گفت: پس از طی این مراحل پروژه روند اجرایی خوبی را طی می‌کند.

وی به اهمیت احداث این ایستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توسعه غربی خط یک قطار شهری تا ایستگاه راه‌آهن شیراز ادامه می‌یابد، ورودی شهر صدرا و شهرک‌های شمال غرب شیراز را به خطوط اصلی مترو وصل می‌کند.

شهردار کلان‌شهر شیراز ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاه‌هایی که به‌صورت زیرزمینی در حال احداث است، دانست و اظهار کرد: حجم خاک‌برداری در این ایستگاه ۸۳ هزار مترمکعب و عرض ایستگاه ۲۸ متر است که حدود ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در این ایستگاه صورت خواهد گرفت.

اسدی به طاقت‌فرسا بودن احداث خطوط مترو اشاره کرد و با بیان این نکته که برای ساخت ایستگاه‌های مترو به روش زیرزمینی باید هزینه و زمان بیشتری متحمل شد، خاطرنشان کرد: سختی فراوان کار و مشکلات اقتصادی هرگز مانع از اجرای پروژه‌های مترو نشده است.