احداث تالار ۲۵؛ توسعه میدان مرکزی میوه و تره بار بر اساس نیاز شهر

 

احداث تالار ۲۵؛ توسعه میدان مرکزی میوه و تره بار بر اساس نیاز شهر

 

در هشتاد و نهمین برنامه “هر یکشنبه، یک افتتاح” با شعار “اصفهان در مسیر امید”، بهره ‌‎برداری از پروژه‌ های عمرانی و خدماتی سازمان میادین میوه و تره‌ بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان شامل نیروگاه انرژی خورشیدی و افتتاح تالار ۲۵ با هزینه ‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، افتتاح تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار یکی از پروژه ‌های سازمان میادین میوه و تره ‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری است که با بهره ‌برداری از آن ۲۸ غرفه به ظرفیت غرفه ‌های این میدان اضافه شد. 

تالار ۲۵ در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و صرف اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان همراه با محوطه سازی احداث شده است.  

احداث نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار از دیگر پروژه ‌های سازمان بود؛ این پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومان بر روی بام تالار ۲۵ میدان مرکزی ایجاد شده که نخستین نیروگاه خورشیدی در شهرداری‌ های کلانشهرهای کشور به شمار می ‌آید. 

احداث نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار افزایش دو برابری انرژی ‌های تجدید پذیر را در شهرداری اصفهان به همراه دارد. 

یکی دیگر از پروژه‌ هایی که در این برنامه مورد بهره برداری قرار گرفت، احداث سقف قسمت شرقی محوطه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار با متراژ پروژه چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع است که با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان افتتاح ‌شد تا کشاورزانی که در این محل به صورت مستقیم بارهای خود را عرضه می ‌کنند در زمستان و تابستان از بارش باران و تابش مستقیم آفتاب در امان باشند و با مسقف کردن این قسمت فضای بهتری برای فعالیت آنها فراهم شود.

*برای حل مشکلات، شجاعانه عمل و خیرخواهانه رفتار کنیم

شهردار اصفهان در این آیین اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در طول ۴ سال گذشته به طور مکرر برای بهره برداری، آغاز عملیات جدید و افتتاحیه های مختلف به سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری آمده ام و هر بار بیش از گذشته شاهد توفیقاتی در این سازمان بوده ام.

قدرت اله نوروزی با اشاره به ضرورت اهمیت استفاده از نیروی خورشید برای تولید انرژی، تصریح کرد: استفاده از این انرژی امری بسیار ضروری است، حیات بشری به دلیل بی آبی در معرض خطر است و با توجه به اینکه برق تولیدی با استفاده از منابع آبی به دست می آید؛ توجه به انرژی خورشیدی و فرآیند استفاده از آن تا تبدیل شدن به انرژی کار بسیار ارزشمندی است که این موضوع با مصوبه ای مورد توجه شورای شهر قرار گرفت. 

وی ادامه داد: امروز شاهد استفاده از فضایی هستیم که ۲۶۰ کیلووات انرژی خورشیدی به آنچه که قبلا بوده اضافه می کند، تا چند سال پیش ۲۴۰ کیلووات در ساعت انرژی خورشیدی به تولید انرژی در شهر می پرداخت که امروز این عدد به ۶۰۰ کیلووات ساعت رسیده است. 

شهردار اصفهان تاکید کرد: این کلانشهر اصفهان است که در این اقدام شایسته و مهم پیشگام و به عنوان الگوی دیگر شهرهای کشور مورد توجه قرار گرفته است، امیدوارم این فضا گسترش پیدا کند و ما شاهد استفاده از این تکنولوژی نوین برای حل مسائلی که نیاز به انرژی دارد باشیم. 

وی افزود: باید برای حل مشکلات، شجاعانه عمل و خیرخواهانه رفتار کنیم و تنها به حضور در صحنه در بحران های آشکار اکتفا نکنیم بلکه بحران های پنهان و انرژی هایی که در آینده در معرض خطر است را نیز مورد توجه قرار دهیم.  

نوروزی با بیان اینکه توجه به این بحران های پنهان نیاز به عمل شجاعانه و یک اقدام خیرخواهانه دارد، گفت: خوشحالم که امروز شهر در این مسیر قرار گرفته و همه فعالیت ها در راستای رفتاری خیرخواهانه برای تامین بهتر و بیشتر زندگی روزانه مردم است. 

وی اضافه کرد: اخیرا شاهد توسعه سالن های خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار بودیم و امروز شاهد افتتاح سالن ۲۵ میدان برای فروش و توزیع میوه هستیم، ظرفیت تداوم این قبیل اقدامات در میدان مرکزی میوه و تره بار وجود دارد اما باید اراده ای این ظرفیت را به صورتی تداوم ببخشد که عملیاتی شود. 

شهردار اصفهان گفت: به زودی شاهد افتتاح سالن هایی مربوط به گل و گیاه در نزدیکی بیمارستان فارابی با نام بازار ارغوان خواهیم بود که با فضاسازی های مناسب به عنوان یک هدیه و انجام وظیفه در اختیار مردم قرار می گیرد. 

وی مشغله این روزهای شهرداری را پروژه های متعدد در دست افتتاح ذکر کرد و افزود: قرار شده فاصله بین اعیاد پیش رو به روزهای تقدیم خدمت به مردم نامگذاری شود تا شاهد فضایی باشیم که آنچه ساخته شده به عنوان یک هدیه و انجام وظیفه تقدیم مردم عزیز اصفهان شود تا از آن بهره برداری شود. 

*شورای پنجم در هیچ کاری قصور و کوتاهی نکرد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این برنامه اظهارکرد: امروز شهر، سرزندگی خود را دارد و هر هفته شاهد اتفاقات خوب در آن هستیم، امیدوارم مسیر به وجود آمده برای اجرا و بهره برداری از پروژه‌ های متعدد در شهر استمرار پیدا کند.

علیرضا نصر تصریح کرد: شهر اصفهان یک دُر گرانبها است که باید تلاش کنیم روز به روز جایگاه ارزشمند خود را بیش از گذشته ارتقا دهد. در روزهای پایانی عمر شورای پنجم باید بگویم این شورا با توجه به محدودیت های زمانی و مالی در هیچ کاری قصور و کوتاهی نکرد و تلاشمان این بود به بهترین نحو ممکن شهر را اداره کنیم و امیدوارم رضایت شهروندان در این راستا رقم خورده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهر به عنوان یک مجموعه زنده نیاز به مراقبت دائم دارد و باید همه تلاش کنند روز به روز این مسیر بهتر از گذشته ادامه پیدا کند. 

*نیاز به توسعه میدان میوه و تره بار با توجه به نیاز شهر

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار در بهار سال ۷۳ در مکان فعلی احداث شد، اظهار کرد: در آن زمان جمعیت اصفهان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که با توجه به افزایش جمعیت نیاز بود این میدان توسعه پیدا کند. 

محمد مجیری تصریح کرد: سال های گذشته تالار ۲۶ ایجاد شد و امروز شاهد افتتاح تالار ۲۵ هستیم، تالار ۲۴ نیز که اواخر سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: با افزوده شدن تالارهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ سه تالار ۲۸ غرفه ‌ای به ظرفیت ‌های میدان مرکزی میوه و تره بار اضافه می ‌شود که ایجاد این تالارها مورد مطالبه مردم است. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر روی بام تالار ۲۵ تصمیم گرفته شد نیروگاه خورشیدی ایجاد شود که برای نخستین بار در کشور است که چنین اتفاقی در کلانشهرهای کشور رقم می خورد، با توجه به اینکه کشور ایران از لحاظ تابش خورشید موقعیت بسیار مناسبی دارد این مکان انتخاب شد و با توجه به اینکه پست های برق و روش توزیع و انتقال در میدان مرکزی مهیا بود این کار صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه روی کل سقف تالارهای میدان مرکزی میوه و تره بار می توان یک نیروگاه ۶ مگاواتی را ایجاد کرد، افزود: روی تالار ۲۵ میدان مرکزی تولید سالانه ۵۵۰ هزار کیلووات ساعت برق را انتظار داریم، بازگشت سرمایه این پروزه ۴ ساله است و معادل انرژی ۶۱ هزار لیتر بنزین در سال را می توان با اجرای این پروژه صرفه جویی کرد و ۸ هزار و ۵۰۰ پایه روشنایی را این نیروگاه می تواند تامین کند.   

مجیری گفت: در قسمت شرقی میدان مسقف کردن محوطه مدنظر بود، کشاورزان به این قسمت مراجعه و محصولات خود را عرضه می کنند که درتابستان با تابش شدید آفتاب و در زمستان با سرما مواجه بودند که برای آسایش این عزیزان این مجموعه ایجاد شد.

وی تاکید کرد: امروز شاهد عملیات عمرانی تالار ۲۳ به عنوان بارانداز شیلات در مرکز کشور هستیم، شیلاتی که شبانه وارد میدان مرکزی میوه و تره بار می شود به جز اصفهان به ۶ استان دیگر نیز عرضه می شود و این ظرفیتی بود تا بتوانیم این مجموعه را توسعه و با نظر دامپزشکی و بهداشت مجموعه ای در خور مردم عزیز ایران ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: ایجاد سوله های ۹، ۱۰ و ۱۲ آغاز شده که امیدوارم این سوله ها که در جهت سورتینگ و بسته بندی مواد غذایی ایجاد می شود در سال آینده افتتاح شود.

وی افزود: امروز ۳۳ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۵۵ میلیارد تومان دیگر پروژه، عملیات عمرانی آن آغاز شد که امیدوارم مورد رضایت مردم و خداوند باشد.

کد محتوا ۳۵۴۰۴

برچسب ها