احداث کارخانه‌ فولاد برای تولید ورق های دریایی در مجتمع ایزوایکو

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو گفت :  کارخانه  فولاد برای تولید ورق های دریایی در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو احداث شود. به گزارش خبرنگار  بلدیه آنلاین؛ سلمان ضربی مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع  فراساحل ایران ” ایزوایکو” در حاشیه مراسم تشییع و دیدار با شهید گمنام ، در جمع تعدادی از خبرنگاران […]

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو گفت :  کارخانه  فولاد برای تولید ورق های دریایی در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو احداث شود.

به گزارش خبرنگار  بلدیه آنلاین؛ سلمان ضربی مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع  فراساحل ایران ” ایزوایکو” در حاشیه مراسم تشییع و دیدار با شهید گمنام ، در جمع تعدادی از خبرنگاران به جذب ۳۰۰ میلیون دلار  سرمایه در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اشاره کرد و اظهار داشت: امسال خوشبختانه تا کنون بالغ بر ۳۰۰میلیون دلار سرمایه جذب شده است که قرار است در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو، کارخانه فولاد برای تولید ورق های دریایی احداث شود که بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار در واقع ظرفیتِ تولید ما خواهد بود که بخشی از آن در همین مجتمع مصرف می شود و بخش دیگر  برای صادرات مد نظر خواهد بود.

وی در همین راستا از تولید کابل های دریایی بزودی در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو خبر داد و عنوان کرد: بزودی ساخت کابل های دریایی در این مجتمع آغاز می شود  تولید کننده ی کابل دریایی در دنیا خواهد بود که تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیچیده ای دارد که خوشبختانه با جذب سرمایه گذار  و واگذاری زمین این پروژه در حال آغاز شدن است که ان شالله آن را دنبال خواهیم کرد.

 ضربی ، مجموعه ایزوایکو را مجموعه ی بزرگی دانست و گفت : این مجموعه  که در سال  ۵۲ بخش کوچکی از فعالیت های کشتی سازی و فعالیت صنعتی خود را شروع کرد و ابتدا در شناورهای کوچک فعالیت می کرد  و عمده تاسیسات که مشاهده کردید بعد از جنگ تحمیلی در مجتمع کشتی سازی تاسیس شده است. خوشبختانه دولت ها در گذشته، سرمایه گذاری های فراوانی در این مجتمع انجام دادند که امروز ما یکی از سرامدهای صنعت دریایی در منطقه هستیم و صنعت وسیعی داریم که می توانیم خدمات خوبی را در اختیار مشتریان  این صنعت قرار بدهیم .

این مقام مسئول به تحریم های ظالمانه که دشمن بر ایران روا داشت نیز اشاره کرد و ادامه داد:خوشبختانه در فاصله ی تحریم های ظالمانه ای که بر کشور ما تحمیل شد مجتمع ایزوایکو توانسته است خدمات گرانقدری را در اختیار مشتریان در عبور از این تحریم ها قرار دهد و باعث ارزآوری برای کشور عزیزمان شود و خدمات برای بخش خارجی قابل ارائه هست و ما در تلاش هستیم که آن را گسترش بدهیم.

 مدیر عامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: در بخش صنایع نفت و گاز همانطور که استحضار دارید یکی از پیمانکاران اصلی شرکت نفت بودیم در حال حاضر دو تا پروژه ی بزرگ را در میدان نفتی فروزان و همچنین فاز ۱۱پارس جنوبی در حال اجرا است  که مجموع این دو پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار است که  همکاران ما در حال اجرا هستند .

ضربی به بخش تعمیرات کشتی نیز اشاره،  و تصریح کرد: در بخش تعمیرات کشتی خدمات شایانی را به شرکت ملی نفت و همینطور شناورهای خارجی انجام شده است که در سال گذشته و طی امسال هم تعمیرات انجام دادیم که رکورد هایی ثبت کردیم وبرای اولین بار سال گذشته ۹۴ فروند شناور  را بپذیرفتیم و ۳۵ هزار تُن  واقع تولید داشتیم امسال نیز با  توجه به دستورات مقام معظم رهبری و  شعار سال که” افزایش تولید “است را در دستور کار قرار داده و  با یک افزایش ۴۲ درصدی سهم تولید خودمان را به ۴۹ هزار تن قرار است افزایش بدهیم که خوشبختانه با توجه به آمارهایی که در ۹ ماه گذشته ثبت کردیم بخوبی این روند طی می شود ان شالله در پایان سال به آمار تولید تقریبا ۵۰ هزار تن خواهیم رسید.

وی به بخش ساخت کشتی در گذشته که فعالیت شایانی داشت نیز اشاره کرد و در همین راستا بیان کرد: در حال حاضر هم دو فروند کشتی هم جدیدا قرار داد آن بسته شده است که کشتی اول ، پیش پرداختش دریافت شده است  و بزودی عملیات ساخت آن را شروع خواهیم کرد و کشتی دوم هم کشتی ۱۴۵ متری است  که  در این هفته  پیش پرداخت آن را دریافت خواهیم کرد که روند ساخت آن را طی هفته های آینده همکاران ما آغاز خواهند کرد.

  ضربی در بخش تعمیرات به تکمیل شدن بازار در این حوزه اشاره کرد و تصریح کرد:بخش تعمیرات بازار ما تکمیل شده است و تا پایان سال پنجره های تعمیرات ما بسته شده است و همه ی مشتریان ثبت کردند و برای نوسازی هم دو کشتی قراردادبستیم.

این مقام مسئول به پروژه های شاخص در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و گفت : در دهه مبارک فجر ، شناور آمبولانس دریایی را در حال ساخت داریم که تحویل خواهیم داد که این شناور مراحل تکمیلی خودش را طی می کند  و امیدوار هستیم که طی یک ماه آینده مراحل تست و راه اندازی آن تکمیل شود و امیدوار هستیم که در دهه فجر همزمان با پایان قرارداد آن را به مالک شناور تحویل بدهیم و خدماتی که در دریا مورد نیاز آسیب دیدگان یا کسانی که در جزایر دچار مشکلات می شوند خدمات شایسته ای به آن ها داد شود.

وی در پایان مجتمع ایزوایکو را صنعتی اشتغالزا دانست و اظهار داشت : مجتمع کشتی سازی ایزوایکو در بخش ساخت و تعمیرات کشتی فعال است و این صنعت اصولا صنعت اشتغالزایی است ، ایزوایکو با ظرفیت فعلی و شرایطی که در این مجموعه است اگر کار به ایزوایکو سپرده شود و کشتی های بزرگتری را جذب کند این آمادگی را دارد تا برای ده هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده و جذب بازار کار کند و در حال حاضر ۲ هزار ۶۳۰ نفر در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که با پروژهای نوسازی که بزودی آغاز خواهد شد این ظرفیت تا بیش از ۳ هزار نفر رشد خواهد کرد و این ظرفیت وجود دارد.