ارائه بسته تشویقی ساخت‌وساز تا پایان تیرماه امسال

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز تا پایان تیرماه سال جاری ارائه می‌شود، گفت: این بسته شامل اقلام مصوب برای سال ۱۴۰۱ و ۳۵ درصد تخفیف تراکم ساخت‌وساز است. محسن رنجبر اظهار کرد: یکی از مسائل شهروندان اصفهان، مجوزها ساخت‌وساز است که شهرداری به آنها ارائه می‌کند و اقتصاد شهر […]

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز تا پایان تیرماه سال جاری ارائه می‌شود، گفت: این بسته شامل اقلام مصوب برای سال ۱۴۰۱ و ۳۵ درصد تخفیف تراکم ساخت‌وساز است.

محسن رنجبر اظهار کرد: یکی از مسائل شهروندان اصفهان، مجوزها ساخت‌وساز است که شهرداری به آنها ارائه می‌کند و اقتصاد شهر نیز به آن وابسته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالیانه برای پوشش هزینه‌های جاری شهر باید میزان رشد در نظر گرفت، کارشناسان با در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی همچون گذشته و پیش‌بینی آینده، پیشنهادات خود را به مدیران شهری ارائه می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده توسط کارشناسان، خاطرنشان کرد: این پیشنهادها در شهرداری مورد کارشناسی مدیریتی قرار گرفته است و با اعضای شورای اسلامی شهر نیز مطرح می‌شود.

وی با اشاره به روال قانونی لایحه قیمت‌های منطقه‌بندی، تصریح کرد: پس از مطرح شدن این لایحه در شورای اسلامی شهر اصفهان، توسط استانداری و هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری کنترل و دفترچه قیمت‌های منطقه‌بندی منتشر می‌شود.

رنجبر اضافه کرد: روال دفترچه قیمت‌های منطقه‌بندی برای سال ۱۴۰۱ طی شد، اما طبق بررسی‌ها انجام شده و پیش‌بینی شرایط اقتصادی کشور، به این جمع‌بندی رسیدیم که بسته تشویقی ساخت‌وساز برای ابتدای سال جاری ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی با همکاری شورای اسلامی شهر، هفته گذشته لایحه بسته تشویقی ساخت‌وساز به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شد که با توجه به دغدغه گسترش ساخت‌وساز و پس از بررسی‌های گسترده به تصویب رسید.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز تا پایان تیرماه سال جاری ارائه می‌شود، اضافه کرد: این بسته شامل اقلام مصوب برای سال ۱۴۰۱ و ۳۵ درصد تخفیف تراکم ساخت‌وساز است و امیدواریم این اقدام باعث تحریک بازار مسکن و صنعت ساخت‌وساز شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه صنعت ساخت‌وساز صنعت پیشران بوده است و با فعال شدن آن می‌تواند اشتغال آفرین باشد و صنایع پایین دستی خود را فعال کند، اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان برای عمل به منویات مقام معظم رهبری و رونق تولید بسته تشویقی ساخت‌وساز را اجرا می‌کند که امیدواریم به تولید بهتر مسکن و خانه‌دار شدن جوانان کمک کند و شهروندان از این بسته استفاده کافی را ببرند.

منبع خبر