ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری کیاشهر به شورای اسلامی شهر

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر ضمن اشاره به ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری به شورای اسلامی شهر توضیح داد: علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری، شهرداری با اقدامات خود در حوزه تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند در یکسال اخیر توانسته از این حیث رتبه نخست استان گیلان را کسب نماید. به‌ […]

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر ضمن اشاره به ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری به شورای اسلامی شهر توضیح داد: علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری، شهرداری با اقدامات خود در حوزه تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند در یکسال اخیر توانسته از این حیث رتبه نخست استان گیلان را کسب نماید.

به‌ گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، «مرتضی عاطفی» شهردار، گزارش تفصیلی خود از عملکرد یکسال گذشته‌ی مجموعه شهرداری را در حوزه‌های مختلف کاری به شورای اسلامی شهر ارائه داد.

شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه در این گزارش، برنامه ارائه شده توسط اینجانب به شورا در ابتدای حضور و فعالیت‌های انجام شده شهرداری در یکسال اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته است تصریح کرد: با توجه به دستاوردها و موفقیت‌های کسب شده میتوان گفت در مجموع شهرداری سال موفقی را پشت‌ سر گذاشته‌ است.

عاطفی در ادامه به برخی از اقدامات مهم شهرداری بندر کیاشهر اشاره داشت و اذعان کرد: بسیاری از خیابان‌ها، معابر اصلی و فرعی سطح شهر دارای روکش آسفالت نبود و شهروندان کیاشهری با مشکلات متعددی جهت تردد مواجه بودند بنابراین با اجرای حدود ۷۰ هزار متر مربع آسفالت بخش کوچکی از این مشکلات مرتفع شد و همچنان هم این پروسه ادامه دارد.

وی آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی را از دیگر معضلات شهری بندر کیاشهر ذکر کرد و گفت: مطالعات طرح جامع هدایت آبهای سطحی به اتمام رسیده و پروژه لوله‌گذاری به‌جهت جمع‌آوری آبهای سطحی از جمله پروژه های مهم شهرداری در سال گذشته بوده که پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است. بنابراین امیدوارم در فصول پائیز و زمستان امسال در نقاطی که پروژه اجرا شده آبگرفتگی نداشته باشیم.

عاطفی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، آموزش خانواده و عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شهرداری بندر کیاشهر در بخش مدیریت پسماند بیان کرد و افزود: در حال حاضر حدود پنج تا شش درصد زباله‌های این شهر در مبدا تفکیک می‌شود به همین خاطر کیاشهر از این حیث رتبه نخست را در استان گیلان کسب کرده است.

شهردار بندر کیاشهر توجه ویژه شهرداری به مقوله‌های فرهنگی و ورزشی را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نظیر جشنواره تمشک و مسابقات والیبال ساحلی کاپ آزاد زیر ۲۲ سال کشوری بخشی از فعالیتهای مهم فرهنگی و ورزشی محسوب می‌شود.
عاطفی اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری که از شاخصه‌های مهم توسعه شهری به شمار می رود از دیگر فعالیت‌های مهم و اثرگذار شهرداری بندر کیاشهر است که طی یک‌سال اخیر و با دعوت از سرمایه‌گذاران کشوری و شرکت در نمایشگاه‌های استان گیلان به آن پرداخته است.

این مقام مسئول با اشاره به احداث دو پارک محله‌ای توضیح داد: توزیع متوازن خدمات و امکانات شهری از مباحث مهمی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد. همچنین به‌جهت ایجاد رفاه شهروندی، تغییر محل بازار روز در سال گذشته انجام شد و در حال حاضر خیابان محل استقرار چهارشنبه بازار هم امکان دسترسی راحتی دارد و هم ازدحام در آن محل باعث اختلال در ترافیک شهری نمی‌شود. نکته مهم اینکه خیابان باران بطور کامل آسفالت شده است تا عبور و مرور در آن به‌خصوص در فصول بارندگی تسهیل شود.

شهردار بندر کیاشهر در پایان به تلاش‌های مداوم شهرداری با همراهی نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای اسلامی شهر در راستای حل مشکل ساحل اشاره داشت و گفت: نشست‌های متعددی در این زمینه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد و تا حصول نتیجه و شروع پروژه سرمایه‌گذاری و بازسازی ساحل بندر کیاشهر که از مطالبات جدی شهروندان است چند گام بیشتر باقی نمانده است.

منبع خبر