ارتقاء درجه شهرداری بندرپل از یک به پنج/ ارتقاء درجه شهرداری بندرپل گامی برای توسعه و عمران شهری

به درخواست استانداری هرمزگان و موافقت وزیر کشور، شهرداری بندرپل از درجه یک به درجه پنج ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،عبدالله پورادیب ،شهردار بندرپل ضمن تبریک به مردم شریف و خونگرم بندرپل از مسئولین  استان و کشورکه در ارتقاء شهرداری بندرپل تاثیر فراوان داشتند تشکر و قدردانی نمود و گفت : درجه ی شهرداری‌های کشورمان معیاری برای درجه‌بندی یا طبقه‌بندی شهرداری شهرهای ایران براساس شاخص‌های معین است که توسط وزارت کشور صورت می‌گیرد.

وی  بیان کرد: ارتقاء درجه شهرداری بندرپل فرصتی مناسب برای جذب اعتبارات بیشتر عمرانی ملی و استانی  است که با آن  زیر ساخت های شهری و تاسیسات آن توسعه پیدا کند .

شهردار بندرپل در خصوص افزایش چارت سازمانی نیروی انسانی با وجود این ارتقا درجه گفت :  با ارتقا درجه  شهرداری ، چارت سازمانی نیروی انسانی  افزایش می بابد و این مهم تاثیر زیادی در سرعت بخشی به امورات جاری مراجعه کنندگان  دارد.

شهردار بندرپل بیان کرد : سرعت بخشی و توازن در اجرای پروژه های عمرانی در شهر بالاخص در توانمندسازی بافت های فرسوده با ارتقاء درجه شهرداری در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

پورادیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت : برای نخستین بار، این رتبه‌بندی در قانون شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴ براساس درآمد آن‌ها با انگیزه تعیین حقوق شهرداران مطرح شد.

وی ادامه داد: درجه شهرداری‌ها باتوجه به سه شاخص درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیّت شهر و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد و به ترتیب صعودی رتبه میان ۱ تا ۱۲ است که مراکز استان‌های ایران، رتبه ۱۱ و ۱۲ را دارند و شهرداری‌های تازه تأسیس رتبه ۱ و ۲ است.

شهردار بندرپل تصریح کرد : درجه‌بندی شهرداری‌ها شاخصی است که بر اساس آن حقوق و مزایای شهردار و کارکنان شهرداری تعیین می‌شود و ملاکی است تا دولت بر اساس آن میزان اعتبارات عمرانی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری از جمله تامین بودجه، تجهیزات و ماشین آلات لازم را پیش‌بینی کند.

درجه شهرداری شاخصی برای تعیین میزان توسعه شهر است

وی افزود : با توجه به موضوعات بیان شده می‌توان گفت درجه شهرداری شاخصی برای تعیین میزان توسعه شهر است و از سوی دیگر هر چه شهری توسعه‌یافته‌تر باشد به دلیل درجه بالاتر اعتبارات بیشتری دریافت می‌کند.

عبدالله پورادیب عنوان کرد : با توجه به اینکه بندرپل یکی از شهرهای تاریخی هرمزگان محسوب می‌شود بنا به درخواست استانداری هرمزگان و موافقت وزیر کشور، شهرداری بندرپل به درجه ۵ ارتقا یافت که این ارتقای درجه می‌تواند گامی رو به جلو در توسعه و عمران شهری این شهر باشد.