از شهرداری فلورانس تا شیراز

شهرداران آنلاین/ داریو ناردلا در نشست مجازی با مهندس اسکندرپور شهردار شیراز که به منظور تبادل تجربیات در حوزه بافت تاریخی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از شروع اقدامات عملی برای پیشبرد و توسعه همکاری میان دو شهر، از اعلام آمادگی فلورانس برای اجرای پروژه‌های مشترک فرهنگی با شیراز خبر داد و گفت: بر اساس […]

شهرداران آنلاین/

داریو ناردلا در نشست مجازی با مهندس اسکندرپور شهردار شیراز که به منظور تبادل تجربیات در حوزه بافت تاریخی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از شروع اقدامات عملی برای پیشبرد و توسعه همکاری میان دو شهر، از اعلام آمادگی فلورانس برای اجرای پروژه‌های مشترک فرهنگی با شیراز خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده بین دو طرف، علاوه بر برگزاری مسابقه نقاشی کودکان ظرف دو ماه آینده، برای برپایی هفته فرهنگی، رویدادها و نمایشگاه‌های  فرهنگی- هنری در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی خواهیم کرد.

شهردار فلورانس افزود: این برنامه‌ها بستری مناسب برای معرفی و به نمایش گذاشتن کیفیت ممتاز صنایع دستی و آثار هنری دو شهر تاریخی- فرهنگی شیراز و فلورانس است.

شهردار فلورانس با اشاره به توافق دو شهر برای امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت: با توجه به رفع تدریجی محدودیت‌های ناشی از کرونا و بازگشت به شرایط طبیعی و روال عادی کارها در دولت مرکزی، بحث تفاهم نامه همکاری را به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد.

داریو ناردلا ضمن ابراز اشتیاق برای عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر پروژه‌های مشترک بین فلورانس و شیراز، از روند فعلی پیگیری موضوعات مورد علاقه دو شهر اعلام رضایت کرد و گفت: مایه دلگرمی است که همکاران ما در هر دو شهر تلاش در این مسیر را آغاز کرده‌اند و با درک متقابل از یکدیگر در حال همکاری هستیم.
 
شهردار فلورانس ضمن تشریح سیاست‌های مدیریت این شهر در حوزه بافت تاریخی در سال‌های اخیر، تاکید کرد: میراث شهر فلورانس تنها بناهای تاریخی ثبت شده در یونسکو نیست بلکه هویت شهر، کیفیت زندگی شهروندان و آینده آنها را نیز در بر می‌گیرد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این نشست مجازی گفت: حدود یک سال از ارتباط بین شیراز و فلورانس، پایتخت های فرهنگی ایران و ایتالیا می گذرد، امیدوارم پس از پایان یافتن کرونا شاهد انجام پروژه های مشترک و اقدامات عملی در حوزه مدیریت شهری برای استحکام دوستی بین شهروندان دو شهر باشیم.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه نشست با شهردار فلورانس با هدف تبادل تجربیات در حوزه بافت تاریخی برگزار شده است، افزود: اشتراک تجربیات فلورانس در حوزه بافت تاریخی و میراث فرهنگی با شیراز یک گام عملی و ارزشمند برای شروع تبادلات علمی بین دو شهر است.
وی پس از مطرح شدن مشکلات بافت تاریخی فلورانس و راهکارهای اجرا شده در این شهر تاریخی اضافه کرد: ما در بافت تاریخی شیراز مشکلات مشابهی با بافت تاریخی فلورانس داریم و خوشحالم که نکات اشاره شده در این نشست مشترک برای ما در زمینه این پهنه ارزشمند راهگشا است.
در نشست مشترک شهردار شیراز و شهردار فلورانس، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز و شهردار بافت تاریخی و فرهنگی نیز حضور داشتند و از تجربیات شهرداری فلورانس در حوزه بافت تاریخی بهره بردند. همچنین توماسو ساکی معاون شهردار فلورانس نیز در مورد اقدامات فلورانس در بافت تاریخی این شهر توضیحات مفصلی را ارائه و پاسخگوی سوالات مدیران شهرداری شیراز در این زمینه بود.