از موافقت شورای شهر بجنورد با خرید ۱۵ ون شهری تا بررسی سهام کمپوست
اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد امروز با درخواست شهردار برای خرید ۱۵ دستگاه ون شهری با هدف تسهیل در جابجایی مسافران در هسته مرکزی شهر، موافقت کردند. هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر بجنورد، ۱۴ آذر ماه درحالی برگزار شد که مدیران استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات میهمان اعضای شورای شهر بودند. یزدانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات […]
اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد امروز با درخواست شهردار برای خرید ۱۵ دستگاه ون شهری با هدف تسهیل در جابجایی مسافران در هسته مرکزی شهر، موافقت کردند.
هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر بجنورد، ۱۴ آذر ماه درحالی برگزار شد که مدیران استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات میهمان اعضای شورای شهر بودند.
یزدانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در این جلسه از رئیس شورای شهر، اعضا و شهردار بجنورد درخواست همکاری با این مجموعه و مساعدت های مالی و لجستیکی داشت.
وی افزود: در حال حاضر در ادارات مختلف بخش بسیار ناچیزی از حقوق کارمندان با رضایت خودشان صرف بازسازی عتبات عالیات می شود و در خواست داریم که این موضوع در شهرداری بجنورد نیز اجرایی شود.
جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه با بیان اینکه کمک به بازسازی حرم معصومین که سالانه مورد زیارت بسیاری از مردم کشور خودمان نیز قرار می گیرد، اقدامی پرخیر و برکت است.
وی ادامه داد: برای اختصاص بخشی از حقوق همکاران در شهرداری نمی توانیم راساً اقدامی انجام دهیم و باید این موضوع به اطلاع همکاران ما در مجموعه برسد و خودشان در صورت تمایل چنین کاری را انجام دهند. ضمن اینکه همکاران شهرداری و شورای شهر در اقدامات خیرخواهانه ای که انجام می شود به صورت گمنام شریک هستند. نتیجه این موضوع نیز پس از بررسی به اطلاع این مجموعه خواهد رسید.
مهدی معلم، دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شهرداری بجنورد بدون دریافت هیچ حق مأموریتی، داوطلب انجام نظافت بخشی از معابر کربلا در روزهای منتهی به اربعین امسال شدند که صرفا ۴۰ نفر از آن ها برای این اقدام اعزام شدند.
تعیین تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد
تعیین تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد یکی دیگر از دستور جلسه های امروز بود که در خصوص آن مباحث بسیاری مطرح شد.
کارخانه کمپوست بجنورد مجموعه ای متشکل از سهام چند شهرداری استان از جمله شهرداری بجنورد، شیروان، آشخانه و اسفراین بود که ذیل سازمان پسماند استان قرار داشت.
با راکد ماندن این کارخانه به دلایل اجتماعی، استانداری خراسان شمالی سهم هر یک از شهرداری های سهامدار در این مجموعه که البته مخارج بسیاری به ویژه برای شهرداری بجنورد داشت را مشخص کرد. براین اساس سهم شهرداری آشخانه ۴۰۰ میلیون تومان، اسفراین ۴۳۰ میلیون و شیروان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مشخص شد.
شهرداری بجنورد با انحلال سازمان پسماند استان، قصد خرید سهام هر یک از این شهرداری ها را داشت و سهام شهرداری های اسفراین و آشخانه را با پرداخت هزینه های آن ها خرید.
برای خرید سهام شهرداری شیروان نیز ۵۰۰ میلیون تومان نقدی پرداخت شده است و اعضای شورای شهر اعتقاد دارند به دلیل هزینه های بسیاری که در گذشته متحمل شهرداری بجنورد شده است نباید بیش از این هزینه ای به شهرداری شیروان پرداخت شود و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.
اعظم السادات افشین فر عضو شورای شهر بجنورد در این خصوص تاکید کرد: هزینه های شهرداری بجنورد از ابتدای تلاش ها برای راه اندازی کارخانه کمپوست بسیار زیاد بود و اقدامات و پیگیری هایی توسط این مجموعه انجام می گرفت که حتی سایر شهرداری های سهامدار از آن مطلع نبودند.
وی افزود: علت سهیم شدن سایر شهرداری های استان در این مجموعه نیز صرفا ایجاد توجیه اقتصادی بود و اکنون که راکد مانده، سودی ندارد و همچنین هزینه های مالی و لجستیکی بسیاری برای شهرداری بجنورد داشته، این موارد نیز باید دیده شود؛ آن ها باید در ضرر هم شریک باشند نه فقط در اصل یا سود پول؛ درواقع نباید بیش از این هزینه ای به دیگران پرداخت کنیم؛ همین مقدار پرداخت شده به شهرداری شیروان نیز کفایت می کند و باید با آن ها تسویه حساب کنیم.
نهایتا نیز پس از تبادل نظرهای مختلف، قرار شد این موضوع به کمیسیون خدمات شهری برای بررسی بیشتر ارجاع داده شود تا رایزنی با شهرداری شیروان و حتی استانداری اتفاق بیفتد.
خرید ۱۵ دستگاه ون
در ادامه این جلسه درخواست شهردار بجنورد برای خرید ۱۵ دستگاه ون شهری قرائت شد.
شهردار بجنورد در این خصوص اظهار کرد: از آنجایی که این ون ها اندازه ای به مراتب کوچکتر از اتوبوس های خط واحد دارند، برای جابجایی مسافران به ویژه در هسته مرکزی شهر بسیار مناسب هستند.
جواد حمیدی افزود: با رایزنی های فراوان توانستیم سهیمه ۱۵ دستگاه از این ون ها را اخذ کنیم که در صورت موافقت اعضای شورای شهر برای خرید آن ها اقدام کنیم.
وی گفت: هر کدام از این ون ها ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که مجموعا به اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن ها نیاز داریم. این مبلغ بدین معنا است که ۸۰ درصد از هزینه این ون ها توسط دولت و مابقی توسط شهرداری تامین می شود.
اعضای شورای شهر نیز با این درخواست موافقت کرده و قرار شد اعتبار آن از محل پارکینگ ها تامین شود.
ادامه این جلسه نیز به بررسی نامه های رسیده و توافقات اختصاص یافت.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰