استفاده از تجربیات حوزه فضای سبز قم در کشور عراق

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از طراحی شبکه آب و کاشت فضای سبز بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف اشرف توسط تیم کارشناسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد. پیام جوادیان با اشاره به طراحی شبکه آب و کاشت فضای سبز بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف اشرف توسط […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از طراحی شبکه آب و کاشت فضای سبز بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف اشرف توسط تیم کارشناسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد.

پیام جوادیان با اشاره به طراحی شبکه آب و کاشت فضای سبز بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف اشرف توسط تیم کارشناسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: بیمارستان امام علی(ع) توسط ایران در شهر نجف اشرف احداث‌شده و توسط هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به افتتاح رسیده که طراحی شبکه آب و کاشت فضای سبز مجموعه به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم سپرده شد.

وی با بیان اینکه دو نفر از کارشناسان سازمان به شهر نجف اشرف اعزام‌شده‌اند خاطرنشان کرد: با همکاری تیم هلال‌احمر مستقر در بیمارستان، کار اجرایی برای برداشت‌های میدانی آغازشده و اطلاعات اقلیمی و گونه‌های گیاهی سازگار با شهر نجف در حال اخذ است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: بازدید از سطح شهر و بررسی اطلاعات کارشناسی در خصوص گونه‌های گیاهی نیز انجام‌شده و طراحی کاشت و شبکه آب بر مبنای اطلاعات به‌دست‌آمده انجام پذیرفته است.

وی یادآور شد: با اتمام این مراحل برگزاری جلسه با مسئولان تأیید طرح انجام‌شده و طرح تأیید و روند تهیه گونه‌های گیاهی و لوازم موردنیاز آغازشده تا در اختیار مدیریت بیمارستان قرار گرفته و شاهد اجرای طرح باشیم.

جوادیان افزود: تلاش شده از درختان سازگار با اقلیم شهر نجف ازجمله درخت سدر و همچنین گونه‌های زینتی و گل‌دار که زیبایی مستمر را داشته باشد استفاده شود.

منبع خبر