استقبال شهرداری زاهدان از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای توسعه متوازن این شهر

شهردار زاهدان گفت: آماده ایم تا با استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی و نگاه علمی و پژوهشی و کارشناسان خبره برنامه ریزی مناسبی برای توسعه متوازن شهر زاهدان انجام دهیم. براهویی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در موضوع دستاوردها و ایده‌های نو، شهرداری زاهدان با ایجاد مرکز «خلاقیت و […]

شهردار زاهدان گفت: آماده ایم تا با استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی و نگاه علمی و پژوهشی و کارشناسان خبره برنامه ریزی مناسبی برای توسعه متوازن شهر زاهدان انجام دهیم.

براهویی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در موضوع دستاوردها و ایده‌های نو، شهرداری زاهدان با ایجاد مرکز «خلاقیت و نوآوری» به صورت سیستمی در این حوزه‌ها ورود پیدا کرده است.

شهردار زاهدان در ادامه بیان کرد: برخی از ماموریت های اصلی شهرداری در حوزه های اجتماعی طی سال ها به فراموشی سپرده شده بود که اکنون در این بخش نیز فعال شده ایم و برای توسعه برنامه می توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر کارها و فعالیت ها در شهرداری بدون پژوهش انجام شده اما از این پس با انجام طرح های مطالعاتی پژوهشی با کمک جهاد دانشگاهی می توان این چالش را در شهرداری بر طرف کنیم.

براهویی یکی دیگر از خلاء های موجود در بحث شهرداری و حقوق شهروندی را عدم آگاهی شهروندان نسبت به مسائل شهری عنوان کرد و گفت: در این زمینه امکاناتی که جهاد دانشگاهی استان در بحث آموزش دارد می تواند به کمک شهرداری زاهدان بیاید.

شهردار زاهدان تاکید کرد: برگزاری دورهای آموزشی اصول و حقوق شهروندی در حوزه های قانون گرایی ، حمل و نقل و ترافیک، نگهداری از اموال عمومی شهر و تقویت تعامل و همکاری با شهرداری در جهت تحقق برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر می تواند از برنامه هایی باشد که با کمک جهاد دانشگاهی آنها را انجام داد.

همچنین در پایان این دیدار تفاهم نامه ۳ جانبه بین جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان شهرداری زاهدان و شورای اسلامی شهر امضاء شد.

منبع خبر