اصلاح ترافیکی دو ورودی شهر اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از تعریض باندهای شمالی و جنوبی اتوبان امیرکبیر و احداث کنارگذر اتوبان معلم برای کاهش حوادث ترافیکی و افزایش ایمنی در رانندگی، به عنوان دو ورودی شهر اصفهان خبر داد.

اصلاح ترافیکی دو ورودی شهر اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از تعریض باندهای شمالی و جنوبی اتوبان امیرکبیر و احداث کنارگذر اتوبان معلم برای کاهش حوادث ترافیکی و افزایش ایمنی در رانندگی، به عنوان دو ورودی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی باقری با اشاره به اینکه باند شمالی اتوبان امیرکبیر زمینه اتصال به شهرک امیرکبیر را فراهم کرده است و از سوی دیگر با این باند اتصال شرق به غرب اتوبان معلم به اتوبان آزادگان فراهم می شود، اظهار کرد: باند شمالی اتوبان امیرکبیر سه کیلومتر طول دارد که به خاطر حجم ترددهای بالای خودروهای سنگین تصمیم گرفتیم عرض ۹ متری را به ۱۱ متر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با این اقدام سه باند به اتوبان امیرکبیر افزوده می شود، گفت: عملیات زیرسازی، تراش آسفالت و اجرای آسفالت این کار صورت گرفته است و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است که به زودی با بهره برداری کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

*استفاده از آسفالت پلیمری برای نخستین بار در معابر منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای اولین بار در این طرح، از آسفالت پلیمری استفاده شده است که نسبت به آسفالت های معمولی چسبندگی بالاتر و ماندگاری بیشتری دارد و سبب می شود با توجه به حجم زیاد تردد خودروهای سنگین از این محور در آینده با مشکلات کمتر و استاندارد بالاتری روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه شش هزار تن آسفالت پلیمری برای تعریض باند شمالی اتوبان امیرکبیر استفاده شده است، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال است.

باقری به تعریض باند جنوبی اتوبان امیرکبیر که با مشخصات مشابه باند شمالی صورت می گیرد اشاره و اظهار کرد: این بخش از کار نیز در مرحله تعیین پیمانکار است که با اجرای اقدامات تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح هم به بهره برداری می رسد.

وی علت اجرای این طرح را فرسودگی آسفالت اتوبان و حجم زیاد تردد خودروهای سنگین و لزوم کاهش ترافیک عنوان کرد.

*ایمنی رانندگان در اتوبان معلم افزایش می یابد

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اتوبان معلم که یکی از معابر اصلی منطقه ۱۲ به شمار می رود، از ورودی های شهر اصفهان نیاز به اصلاح ترافیکی داشت، اظهار کرد: کنارگذر اتوبان معلم از پل شریعتی عبور می کند و بعد از پل دو شاخه شده و به سمت خیابان کاوه و شرق اصفهان یعنی بلوار فرزانگان امتداد می یابد.

وی بیان کرد: در نقطه تلاقی این دو مسیر، دید کافی برای رانندگان وجود نداشت و گره های ترافیکی ایجاد می شد از همین رو برای رفع این مشکل و افزایش ایمنی رانندگی به ویژه در شب، طرحی اجرا خواهد شد که براساس آن مسیر ارتباط اتوبان معلم به شرق (بلوار فرزانگان) قبل از رسیدن به پل شریعتی، ایجاد می شود.

باقری افزود: این مسیر در قالب کنارگذر اتوبان معلم به طول هزار متر و عرض ۱۷ متر پیش بینی شده است که نیاز به ۱۷ هزار مترمربع آزادسازی دارد. برای این منظور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی منطقه ۱۲ در نظر گرفته شده است که تاکنون تملک با پیشرفت ۷۰ درصدی روبرو است.

وی با بیان اینکه احداث کنارگذر از سوی منطقه هفت صورت می گیرد، گفت: برای این کار هفت میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری منطقه هفت لحاظ شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: هفته گذشته بازدیدی از سوی معاون عمران و شهرسازی شهرداری از این پروژه صورت گرفت تا مشکلاتی که بر سر راه طرح وجود دارد برطرف شود و این مسیر تا پایان سال ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد.

کد محتوا ۳۷۸۲۲

برچسب ها