افزایش ۷۷ درصدی بودجه سال آینده شهرداری مرند

شهردار مرند گفت: برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۶ میلیارد تومان تصویب شده که ۷۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. رضا نظری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار ما، بدهی شهرداری حدود ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، پیمانکاران، حقوق […]

شهردار مرند گفت: برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۶ میلیارد تومان تصویب شده که ۷۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رضا نظری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار ما، بدهی شهرداری حدود ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، پیمانکاران، حقوق کارکنان، بازنشستگان و غرامت ملکی بود که در چهار ماه گذشته توانستیم ۲۹ میلیارد تومان از آن را پرداخت کنیم.
نظری ضمن اشاره به وجود ۱۹ طرح نیمه تمام در زمان روی کار آمدن وی گفت: در این مدت حدود پنج هزار و ۵۶۷ تن آسفالت برای معابر و محلات سطح شهر استفاده کرده و اکثر پیاده روهای سطح شهر را سنگ فرش کرده ایم.
وی ادامه داد: ما همچنین مغازه های باغ رضوان را تکمیل کرده ایم که در شرف افتتاح هستند و تا اواخر اردیبهشت سال آینده نیز تالار شهر را افتتاح خواهیم کرد.
شهردار مرند با بیان اینکه در این مدت برای تعدادی از املاک شهرداری سند گرفتیم، خاطرنشان کرد: برای سال جدید نیز چندین طرح از جمله ایجاد پارک بانوان و نوسازی ناوگان شهرداری  را در برنامه های خود داریم.
نظری همچنین از افزایش ۲۷ درصدی عوارض تعرفه برای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: برای سال بعدی با شورای شهر همدل شده ایم که بتوانیم ۵۰ درصد بودجه را صرف هزینه های جاری و ۵۰ درصد را نیز صرف کارهای عمرانی کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند نیز اظهار داشت: در شش ماه اخیر، بر حسب بودجه مصوب که توسط دوره پنجم تعریف شده، اقدامات صورت گرفته و تا پایان سال با همین بودجه پیش خواهیم رفت.
سید باقر حجازی افزود: شورای شهر دوره ششم در ۶ ماهه اخیر، تعداد ۸۶ جلسه با ۱۷۹ مصوبه برگزار کرده است.
وی در خصوص نیمه کاره ماندن سرویس‌های بهداشتی میدان امام حسین (ع) نیز گفت: سرویس بهداشتی نیمه کاره واقع در میدان امام حسین، از نطر مکان یابی نامناسب بوده و به دلیل احتمال وقوع خطر برای شهروندان ناتمام مانده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند بیان داشت: برای شهرک مبل «کوی صنعتی مبل سازان راه جواش» نیز اعتبار قابل ملاحظه ای در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده که از جمله آنها می توان به زیرسازی، آسفالت، جدول کشی و جابجایی تیرهای برق اشاره کرد.
وی گفت: ایستگاه آتش نشانی نیز با توجه به نیاز منطقه و با هدف تامین امنیت جانی و مالی صنعتگران حرفه مبل سازی در این منطقه تاسیس خواهد شد.
حجازی همچنین در مورد ساماندهی قلعه باستانی «یالدور» مرند اظهار کرد: در همین راستا، چندین جلسه با مسوولین میراث فرهنگی استان برگزار شده که حاصل آن، پیشنهاد طراحی توسط کارشناسان میراث و اختصاص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۱ برای آن می‌باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند تشریح کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار نیز، طی چند ماهه اخیر، چندین بار با سرمایه گذاران مختلف و بزرگ جلسه هم اندیشی برگزار کرده و امیدواریم شاهد به ثمر نشستن فعالیت‌های چند ماهه اخیر در سال جدید باشیم.
منبع خبر