افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام گفت: میزان جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از جابجایی ۲۵ هزار و ۴۹ نفر مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان مسافر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا هفتم فروردین ۱۴۰۱ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جابجا شده است.

وی افزود: این میزان جابجایی مسافر در بازه زمانی یاد شده، ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به فعالیت ۷۴ شرکت حمل و نقل عمومی یادآور شد: این تعداد مسافر در قالب چهار هزار و ۲۲۲ سفر جابجا شده‌اند.

دلخواه افزود: ایام نوروز قیمت ناوگان عمومی مسافری افزایشی ندارد و چنانچه شرکت یا ناوگانی اقدام به اخذ کرایه اضافی کند، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی از مردم و مسافران خواست: هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری را یادآور شد و گفت: مجتمع‌های رفاهی و راهدارخانه‌ها تمامی تجهیزات، تأسیسات و امکانات کنار جاده‌ای آماده خدمات به شهروندان هستند.

وی از حضور ۳۴ اکیپ عملیاتی در راستای آماده سازی محورهای مواصلاتی این استان برای عبور ایمن و ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، در این ایام خدمات رسانی به مسافران نوروزی دارند.

دلخواه با اشاره به افزایش تردد خودروها در برخی محورهای استان چون محور ایلام – صالح آباد گفت: اولویت اصلی راهداری، ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی طی این ایام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نظارت بر شرکت‌ها و موسسات حمل‌ و نقل، بررسی و ارائه تاییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر از اقدامات دیگر راهداری استان برای سفرهای نوروزی است.

انتهای پیام/ 


منبع خبر : خبرگزاری فارس