اقدامات نوروزی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز، اقدامات نوروزی این سازمان را تشریح کرد. اکبر امجدی با اشاره به آمادگی سازمان در اجرای برنامه‌های استقبال از بهار گفت: به روال همه ساله، برنامه‌های گلکاری در فضاهای سبز سطح شهر توسط عوامل فضای سبز شهر تبریز اجرا شده که طبق آمار ارائه شده، […]

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز، اقدامات نوروزی این سازمان را تشریح کرد.

اکبر امجدی با اشاره به آمادگی سازمان در اجرای برنامه‌های استقبال از بهار گفت: به روال همه ساله، برنامه‌های گلکاری در فضاهای سبز سطح شهر توسط عوامل فضای سبز شهر تبریز اجرا شده که طبق آمار ارائه شده، ۹ ملیون بوته انواع گلهای بهاری در سراسر شهر کاشته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر گلکاری و با هدف افزایش جلوه بهاری در فضاهای عمومی تبریز، نصب گلدان بر روی نرده‌های ترافیکی نیز در دستور کار قرار گرفت که تعداد ۲۷۰۰ گلدان بر روی این نرده‌ها نصب شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در زمینه دیگر برنامه‌های مربوط به حوزه فضای سبز اظهار کرد: همچنین در راستای تحقق هدف مذکور، تعداد ۴۸۰ گلجای نیز تهیه و در نقاط مختلف شهر قرار گرفته است.
امجدی در خصوص دیگر برنامه‌های سازمان در قالب طرح‌های نوروزی خاطرنشان کرد: تهیه و نصب المان‌های نوروزی نیز بخش دیگری از برنامه‌های نوروزی سازمان بود که در آن، ۵۳ المان جدید در سطح تبریز و در نقاط مختلف جهت ارتقای کیفی و کمی فضاهای عمومی سطح شهر نصب شد.
وی گسترده شدن سفره‌های هفت سین در تعدادی از میادین شهر را نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها عنوان کرده و خاطرنشان کرد: ۱۵ سفره هفت سین نیز به همت عوامل سازمان در میادین سطح شهر گسترده شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برگزاری چهارمین جشنواره نقاشی تخم مرغ‌های نوروزی را تداوم احیای یکی از سنت‌های قدیمی آذربایجان دانست و عنوان کرد: چهارمین جشنواره رنگ‌آمیزی تخم مرغ‌های نوروزی امسال نیز با حضور هنرمندان نامی و متبحر برگزار و در آن ۸۳ تخم مرغ نوروزی طراحی و در سطح تبریز جاگذاری شدند.
امجدی در پایان، با بیان اینکه امسال میزبان همشهریان و مهمانان عزیز در اولین جشنواره نوروزی بودیم، گفت: اولین جشنواره نوروزی تبریز به همت سازمان در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گولی به مدت ۱۰ روز از ۲ تا ۱۱ فروردین برگزار می‌شود که با استقبال خوب شهروندان و میهمانان نوروزی روبرو شده است.
وی تاکید کرد: این جشنواره علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف، حاوی بخشی است که در آن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می‌شود.

منبع خبر