امروز هوای آذربایجان‌غربی بارانی است/از فردا دمای هوا افزایش می یابد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با توجه به عبور موجی کم دامنه از تراز میانی جو، طی امروز چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه  های  پیش یابی و با توجه به عبور موجی کم دامنه از تراز میانی جو، طی امروز احتمال بارش های پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد.
وی افزود: همچنین از فردا تا اواسط هفته آینده جوی آرام و پایدار در استان پیش بینی می شود که با افزایش تدریجی دما همراه خواهد بود.
صابری گفت: طی امروز هوا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده خواهد بود ولی در ادامه همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد و از اواخر شب کاهش ابر خواهد بود.
وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه هوا صاف تا کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی وزش باد همراه است و در ادامه وضعیت هوای استان طی چند روز آینده پایدار است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد در مدت زمان یاد شده از شهرستان چالدران با ۵۴ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان ارومیه در شبانه روز گذشته دمایی بین صفر و مثبت ۱۳٫۵ درجه سانتی گراد داشت و اشنویه با منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان بوکان با ۱۸٫۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بودند.

به گزارش فارس، آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و متوسط بارش سالانه در این منطقه ۴۰۰ میلیمتر به صورت برف یا باران است.

انتهای خبر/

 

منبع خبر : خبرگزاری فارس