املاک شهرداری بجنورد برای درآمدزایی پایدار تجاری سازی می شوند

نایب رییس شورای شهر بجنورد گفت: شهرداری بجنورد باید از محل تجاری سازی املاک خام تحت اختیار خود پاسخگوی بخشی از هزینه کردهای خود باشد که در سال جاری، این نهاد تجاری سازی بیش از دو هزار متر مربع از املاک خام خود را در دستور کار قرار داده است. احمدرضا یزدانی، نایب رئیس شورای شهر بجنورد در گفت و گو […]

نایب رییس شورای شهر بجنورد گفت: شهرداری بجنورد باید از محل تجاری سازی املاک خام تحت اختیار خود پاسخگوی بخشی از هزینه کردهای خود باشد که در سال جاری، این نهاد تجاری سازی بیش از دو هزار متر مربع از املاک خام خود را در دستور کار قرار داده است.
احمدرضا یزدانی، نایب رئیس شورای شهر بجنورد در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری بجنورد درآمد پایداری ندارد، در گذشته رویکرد این نهاد برای درآمدزایی، فروش املاک تحت اختیارش بود.
یزدانی گفت: با شروع فعالیت دوره ششم شورای شهر بجنورد، رویکرد این دوره شورا جلوگیری از فروش خام املاک تحت اختیار شهرداری و در مقابل تبدیل املاک خام شهرداری بجنورد به املاک دارای ارزش افزوده، شد.
وی عنوان کرد: در همین راستا، این دوره از فعالیت شورای شهر بجنورد مصوب شده است که املاک خام تحت اختیار شهرداری بجنورد پس از نوسازی به اجاره داده شوند تا به منبع درآمدی پایدار برای شهرداری بجنورد تبدیل شوند.
نایب رئیس شورای شهر بجنورد بیان کرد: در بودجه مصوب سال گذشته به شهرداری بجنورد اجازه داده شده بود که این نهاد از محل فروش املاک تحت اختیار خود می تواند تا ۱۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی انجام دهد که با فعالیت دوره ششم شورای شهر، جلوی این اقدام گرفته شد که در سال گذشته فقط تا ۱۲ میلیارد تومان از املاک خام تحت اختیار این نهاد به فروش رفت.
وی گفت: در بودجه سال جاری نیز مصوب شد که املاک تحت اختیار شهرداری بجنورد پس از نوسازی و تبدیل آنها به املاک دارای ارزش افزوده به اجاره داده شوند.
یزدانی اعلام کرد: در سال گذشته ۱۰۰ متر مربع از املاک شهرداری بجنورد، تجاری سازی شدند و در سال جاری نیز تا بیش از دو هزار متر مربع تجاری سازی خواهند شد تا به اجاره داده شوند.
وی افزود: املاک تجاری شده، فروخته نخواهند شد و فقط از طریق مزایده به اجاره داده می شوند.
در عین حال، نایب رئیس شورای شهر بجنورد یادآور شد: فقط در صورت استثنا شاید ملکی تجاری شده به فروش برسد تا بتوان املاکی دیگر را تجاری سازی کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته واحدهای نگین یک و دو ( پس از تجاری شدن) به اجاره داده شدند، عنوان کرد: در حال حاضر قطعه زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در مجاورت پارک نادر که از املاک تحت اختیار شهرداری بجنورد است، در حال تجاری سازی است.
یزدانی همچنین اعلام کرد: در هفته گذشته نیز شورای شهر مجوزی را مبنی بر اینکه شهرداری بجنورد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بابت تجاری سازی املاک تحت اختیار خود صادر کرد.
افزون بر این، وی در ادامه بر ضرورت پارکینگ سازی در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: املاکی در اطراف میدان های کارگر و شهید به صورت املاک خام و قدیمی وجود دارند که دارای مالک هستند.
نایب رئیس شورای شهر بجنورد افزود: شهرداری بجنورد طی تعامل و توافق با مالکان این املاک درصدد برآمده است تا طی مشارکت با یکدیگر پارکینگ های طبقاتی در این املاک ساخته شوند.
یزدانی خاطرنشان کرد: برای ساخت این پارکینگ ها باید سرمایه گذاران جذب شوند.

منبع خبر