ایجاد مرکز خراسان شناسی نماد همگرایی و هم افزایی دانشگاه با مسئولین شهری است

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد محمد کافی در آیین افتتاح مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رییس شورای شهر و […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد محمد کافی در آیین افتتاح مرکز خراسان شناسی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرماندار مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، رییس شورای شهر و جمعی از اعضای آن برگزار شد، اظهار کرد: فرق دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه های تهران و اصفهان و تبریز چیست؟ ما در خراسان دانشگاه اداره می‌کنیم. این دانشگاه باید در تراز نام خراسان، نام امام رضا (ع) و در تراز نام فردوسی بزرگ انجام وظیفه کند.

وی ادامه داد: این امر باعث شد که به این نتیجه برسیم که در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی به جامعه ورود پیدا کنیم و تلاش کنیم که خراسان را بشناسیم و تلاش کنیم راهی که اجداد ما به خوبی طی کردن ادامه دهیم. این مرکز در پردیس دانشگاه فردوسی شکل نگرفت؛ زیرا تمام خراسان دوستان و همه اندیشمندان که دل در گرو خراسان دارند دست در دست هم دادند و تلاش می کنند تا این مرکز بتواند میراث را پاس بدارد و برای آیندگان، خراسان پژوهان موثر پرورش دهد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: محدوده فعالیت این مرکز صرفاً خراسان جغرافیایی و سیاسی نخواهد بود، بلکه خراسان فرهنگی خراسانی است که در این مرکز مورد شناسایی قرار می گیرد.
کافی اضافه کرد: امید دارم با کمک تک تک همه استادان و مدیران فرهیخته این استان و کشور مرکز خراسان شناسی دانشگاه فردوسی، بتواند برای اهداف بسیار بالا که در اساسنامه آن ذکر شده برسد.
وی عنوان کرد: ایجاد مرکز خراسان شناسی نماد همگرایی و هم افزایی دانشگاه با مسئولین شهری است.