ایجاد مسیری مستقیم به پروژه آزادگان سبب برجسته شدن پروژه مهدیه می شود/ ایجاد ۲۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر مشهد

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم افتتاح پروژه بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که با حضور معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مشهد و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از تمام کسانی که در […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم افتتاح پروژه بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که با حضور معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مشهد و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از تمام کسانی که در عملیاتی شدن این پروژه نقش داشتند از جمله آقای کاظمی و همکاران ایشان، آقای زینت بخش که انصافا با توجه به تعداد پروژه های زیادی که در سطح منطقه وجود دارد، انتظار این حجم از همکاری را نداشتم و به نظرم صفت جوان جهادی شایسته ایشان است، پلیس راهور، شورای شهر و کسانی که موضوع تملک را برطرف کردند، تشکر می کنم.
وی افزود: به عقیده بنده مجموعه بولوار مهدیه نقش خود را پیدا می خواهد کرد اما چند اقدام سبب برجسته شدن آن می شود؛ نکته اول اینکه مسیری مستقیم و بدون چراغ را به میدان آزادگان ایجاد کنیم که بعد از اتمام پروژه آزادگان بهبود پیدا خواهد کرد.
شهردار مشهد بیان کرد: همانگونه که می دانید در روزهای جمعه و عصر روزهای تعطیل در بازگشت از ییلاقات و باغ های غرب و شمال غرب مشهد با ترافیک سنگینی مواجه هستیم و این ترافیک در نقاط مختلف از جمله بعد از سه راه شاهنامه تشدید می شود که امیدوارم با افتتاح این بولوار شاهد این ترافیک نباشیم.
کلائی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر اهتمام ورزیده شود، از سه راه فردوسی مخصوصا دوربرگردان منزل آباد تا مهدیه اصلاح هندسی صورت بگیرد. یکی از اقدامات شاخص معاونت حمل و نقل و ترافیک اصلاحات هندسی در وضعیت ترافیکی است و شاهد تاثیر افزایش لاین ها هستیم. همانگونه که میدانید بعد از دوربرگردان منزل آباد لاین ها به ۶ تا افزایش پیدا می کند اما در ادامه به دلیل شانه خاکی در نقاطی به چهار لاین می رسد اما اکنون با افتتاح این پروژه امکان ۶ لاین شدن وجود دارد. این موضوع خارج از حیطه وظایف مااست اما اگر شورای همتا تصمیم عاجل بگیرد، این اصلاح هندسی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین از شهردار منطقه ۱۲ درخواست می شود موضوع معارضات مسیر یعنی حضور وانت بارها و میوه فروشان کنار جاده را به صورت جدی حل کند زیرا ما نمی توانیم قبول کنیم شهروندان نیم ساعت از عمر خود را در مسیر بازگشت از ییلاقات از دست بدهند.
شهردار مشهد تصریح کرد: امروز از حضورآقای شهریاری در این مراسم بسیار خوشحال هستم و نهایت ناسپاسی است اگر شهادت ندهم که در این مدت تمام تلاش خود را برای مردم شهر مشهد کرده است. آن چیزی که بایداز ایشان یادبگیریم این است که ایشان ذره ای منیت نداشتند و شعار ید واحده همیشه در دستور کار ایشان بوده است.
کلائی تصریح کرد: ایشان مایه شرافت شورای شهر و چهره ماندگار مشهد هستند و امیدوارم خداوند تلاش شرافتمندانه ایشان را بپذیرد.
وی ادامه داد: بزرگواران دوچرخه سوار حاضر در این جلسه درخواست کردند که در بولوار مهدیه لاین دوچرخه ایجاد شود؛ در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر لاین دوچرخه وجود دارد که برای شهر مشهد بسیار زیاد و کم است یعنی نسبت به استاندارد سایر شهرها زیاد و نسبت به استقبال مردم از دوچرخه ها کم است. برخی شب ها از سامانه بایدو بازدید می کنم که نشاندهنده استقبال خوب مردم از آن بوده و وظیفه ما پاسخ به این استقبال است.
شهردار مشهد بیان کرد: ۱۶۸ کیلومتر از مسیر دوچرخه در دو سال اخیر ایجاد شده و بدیهی است که موضوع ایجاد لاین دوچرخه در مهدیه بررسی خواهد شد اما در کلیت موضوع یک نقشه جامع شبکه مسیرهای دوچرخه وجود دارد که اولویت ایجاد مسیر با این نقشه است اما چنانچه این درخواست امکان پذیر باشد دریغ نمی شود.
اتمام پروژه کنارگذر مشهد- چناران تا پایان تیر ماه
همچنین کلایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بولوار مهدیه یکی از درخواست های بیش از ۱۰ سال مردم شمال غرب مشهد بود که سبب خارج شدن الهیه از بن بست می شود.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از اهمیت های این پروژه برای ما این است که بزرگراه پیامبر اعظم (ص) از سه راه فردوسی به سمت میدان قائم در روزهای تعطیل و ایام پیک به شدت دارای ترافیک است که طبیعتا اکنون شکسته می شود و خبر خوب دیگر اینکه بزرگواران در معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد در تلاش برای کنار گذر آزادراه مشهد- چناران که امیدوارم تا پایان تیر ماه از مسیر صادقیه و کنار گذر آزاد راه چناران بتوانیم این نقطه را به تقاطع آزادگان متصل کنیم و در مسیر بازگشت از ییلاقات به شدت از نظر ترافیکی روان شود.
شهردار مشهد درخصوص جاده شاندیز گفت: آنچه ما می توانیم رقم بزنیم این است که این نقطه را به کنار گذر آزاد راه مشهد- چناران و تقاطع آزادگان اضافه کنیم اما جاده فرمانیه می تواند به مسیر بازگشت به شاندیز کمک کند. ما برای فرمانیه به دلیل خارج بودن از حریم شهر نمی توانیم کاری انجام دهیم اما کنار گذر مشهد- چناران می تواند تخلیه فرمانیه را داشته باشد و امیدوارم بخش زیادی از ترافیک شاندیز را بشکند.