بازدید وزیر کشور و روسای سازمانهای شهرداریها و دهیاریها و مدیریت بحران از مناطق سیل زده استهبان

دکتر وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار فارس به منظور رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استهبان، پس از ورود به شیراز با بالگرد عازم این شهرستان شدند. دکتر وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی […]

دکتر وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار فارس به منظور رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استهبان، پس از ورود به شیراز با بالگرد عازم این شهرستان شدند.

دکتر وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار فارس به منظور رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استهبان، پس از ورود به شیراز با بالگرد عازم این شهرستان شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، دکتر احمد وحیدی که از زمان وقوع سیلاب بزرگ در شهرستان استهبان طی تماس با استاندار فارس دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان صادر کرده بود؛ بعد از ظهر شنبه با هدف رسیدگی فوری‌تر به وضعیت حادثه‌دیدگان و هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای امداد رسانی به همراه دو معاون خود به استان فارس سفر کرد.
وزیر کشور همچنین طی پیامی مراتب تسلیت و ابراز همدردی خود را با خانواده‌های داغ‌دیده در سیلاب عصر جمعه که متاسفانه جان ۲۱ نفر از هموطنان عزیز را گرفت؛ اعلام کرده بود.
پیش از این، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار فارس بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع حادثه سیل شهرستان استهبان تأکید کرد.
«محمد مخبر» از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته‌ای با ترکیب مسئولان مربوطه، ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.
معاون اول رئیس جمهور در این تماس تلفنی بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تأکید کرد.
وزیر کشور همچنین وحیدی در حاشیه بازدید از منطقه سیل‌زده استهبان با ابراز  همدردی با خانواده های داغدار و مردم مصیبت‌دیده  منطقه بر تداوم عملیات امداد و نجات و حمایت از مردم سیل زده تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر احمد گفت: حادثه دلخراشی اتفاق افتاده و مردمی که روز جمعه برای تفریح به تفرجگاه سد رودبال آمده بودند به ناگاه و در فرصتی کوتاه گرفتار باران شدید و سیل شده‌اند.
وی با اشاره به جمعیت زیادی که در این مکان بوده‌اند، گفت: با توجه به آفتابی بودن هوا و عدم بارش باران در منطقه یاد شده برای عده‌ای باورپذیر نبوده است که حجم آب از بالادست رودخانه منجر به وقوع سیل خواهد شد و لذا جدی نگرفتن هشدارها سبب جان باختن تعدادی از  هموطنان عزیز در حاشیه رودخانه شد.
وزیر کشور علت حضور میدانی خود را همدردی با مردم و بررسی دقیق جزئیات و ابعاد مختلف حادثه عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع به صورت کارشناسی و دقیق بررسی خواهد شد تا مشخص شود اهمال کاری و قصوری  در وقوع این حادثه تلخ صورت گرفته است یا خیر.
دکتر وحیدی با تاکید بر اولویت کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده گفت: همه گروه های امدادی، بسیج، سپاه، فرمانداری، دهیاری و مردم عزیز از همان ابتدای وقوع حادثه در صحنه فعال بوده‌اند و متاسفانه براساس گزارش ارائه شده هنوز ۲ نفر  مفقود هستند که امیدواریم سریع‌تر پیدا شوند.
همچنین آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح یکشنبه دوم مرداد با ابراز تاسف و عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه سیل در استهبان، وزیر کشور را مامور کرد تا ضمن حضور در مناطق سیل‌زده، به بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان بپردازد.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛
بسم‏ الله الرحمن الرحیم
حادثه ناگوار طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استهبان فارس و جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان عزیز موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.
به وزیر کشور ماموریت می‌دهم ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان‏باختگان این رخداد تلخ رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم.

منبع خبر