بازدید وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از مناطق زلزله زده شهرستان خوی

در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی، ‌دکتر وحیدی وزیر کشور و دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ روز جمعه پانزدهم مهرماه ضمن سفر به استان آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده بازدید نموده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفتند. به گزارش روابط […]

در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی، ‌دکتر وحیدی وزیر کشور و دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ روز جمعه پانزدهم مهرماه ضمن سفر به استان آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده بازدید نموده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزیر کشور از روستاهای  مرتضی قلی کندی و خنجرخان از نزدیکترین مناطق به کانون زلزله از توابع بخش مرکزی شهرستان خوی بازدید نمود و به مسوولان حاضر در منطقه دستور داد تا در سریعترین زمان ممکن و با بسیج همه امکانات، آواربرداری را انجام دهند و قبل از شروع فصل سرما، تکلیف ساخت و سازها را نهایی کنند.
همچنین وحیدی بر ارزیابی سریع خسارت‌ها در همه بخش‌ها و در همه روستاها و واحدهای خسارت دیده از زلزله در این شهرستان بویژه ۱۲ روستایی که بیشترین آسیب را دیده، تاکید کرد.
وزیر کشور گفت: آواربرداری اماکن تخریب شده یا خسارت دیده مناطق زلزله زده خوی به سرعت قابل انجام است و بعد از آن ساخت و ساز باید به سرعت آغاز شود.
دکتر احمد وحیدی همچنین در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی افزود: آواربرداری خیلی پیچیده نیست و می‌شود آن را به سرعت انجام داد و به نتیجه رساند.
وی اضافه کرد: در خصوص ساخت و ساز مساکن زلزله زده هم بنیاد مسکن باید با سرعت کار را انجام دهد.
وحیدی ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی با توجه به تجربه‌های گذشته، کار ساخت و ساز محل نگهداری احشام روستاییان را انجام دهد و در این خصوص از نظر صاحبان احشام نیز استفاده کند.
وزیر کشور با تاکید بر بررسی‌های سریع در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان خوی اظهار کرد: در این خصوص می‌توان از ظرفیت وام ودیعه مسکن و همچنین کانکس نیز استفاده کرد.
وحیدی با اشاره به لزوم رعایت شاخص‌های مقاوم سازی ساخت و سازهای جدید یویژه در روستاها گفت: زلزله‌ای با این قدرت نباید این‌ میزان خسارت وارد می‌کرد که مقاوم‌ نبودن ساخت و سازها عامل ایجاد مشکلات بیشتر شده است.
وی تاکید کرد: راهبرد اصلی این است که همه واحدهای روستایی بیمه شوند تا در این حوادث، بخشی از خسارت‌ها از این طریق جبران شود.

منبع خبر