باغ بانوان مهر بانو در شیراز افتتاح شد

با حضور شهردار و اعضای شورای شهر شیراز باغ بانوان مهر بانو بر مبنای ایجاد فضای تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ایجاد غرفه‌هایی برای ارائه محصولات فرهنگی افتتاح شد. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیمی از جامعه را قشر بانوان تشکیل می دهند و غفلت از این قشر عظیم؛ غفلتی بزرگ و گاهی اوقات برگشت […]

با حضور شهردار و اعضای شورای شهر شیراز باغ بانوان مهر بانو بر مبنای ایجاد فضای تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ایجاد غرفه‌هایی برای ارائه محصولات فرهنگی افتتاح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیمی از جامعه را قشر بانوان تشکیل می دهند و غفلت از این قشر عظیم؛ غفلتی بزرگ و گاهی اوقات برگشت ناپذیر است.

مهدی طاهری  در محل باز طراحی باغ مهربانو ضمن با اشاره به ویژگی های شاخص این پروژه گفت:  این پروژه شاید ظاهر عمرانی داشته باشد اما خروجی و برداشت آن اساسا یک پروژه فرهنگی و اجتماعی است.
طاهری خاطرنشان کرد: با گذشت ۴ دهه  از انقلاب  پروژه فاخر مهر بانو را در حوزه بانوان شاهد هستیم و باید در مناطق دیگر نیز پروژه هایی از دست داشته باشیم.
وی تاکید کرد: این مسئولیت بزرگ نباید فراموش شود و باید تناسب پروژه ها را در مناطق توسعه داد و با سرعت تعداد بیشتر زیادی پروژه را افتتاح کنیم.
طاهری با اشاره به اینکه گاهی به ظاهر و کالبد پروژه ها توجه می شود، بیان کرد: اثر پروژه ها باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی دیده شود و  عمده این پروژه ها که افتتاح می شود در مناطق مختلف است و اقشار جامعه می توانند از آن بهره ببرند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه انقلاب فرازهای بلندی برای خود تعیین کرده است و جایگاهی را برای زنان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد:  اگر  دین برای بانوان محدودیت و معذوریتی در نظر گرفته  است این محدودیت ها برای جامعه بوده است و باید توجه به منابع راهی برای آنها دیده شود.
طاهری با اشاره به اینکه تعداد افرادی که می توانند از پروژه های با رویکرد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بهره ببرند بسیار زیاد است و در کنار آن می توان توجه به پروژه های مگا و بزرگ داشت، عنوان کرد: سرعت بخشیدن به چنین پروژه هایی نتیجه بهتری خواهد داشت.
طاهری تصریح کرد: بانوانی که با حضور در باغ بانوان و خانواده آرامش خاطر را به خانه بر می گردانند در بالا بردن روحیه اجتماعی که جزئی از سرمایه اجتماعی است موثر خواهند بود و  با این رویکرد این باغ نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و به عنوان پروژه های پیشران هستند.

ContentImages_171800

در تمام مناطق پیگیر ایجاد باغ  برای بانوان هستیم

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز و عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت:با توجه به سیاست گذاری شورا حمایت از  بنیان خانواده در دستور کار شورا قرار دارد.

افسانه خواست خدایی با اشاره به بازطراحی باغ بانوان که مدت زمانی تعطیل بود، عنوان کرد: این باغ در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر در ایجاد حداقل یازده باغ بانوان در مناطق شهرداری ، بازطراحی و فضاهای ورزش و تفریحات خاص بانوان و فرزندانشان فراهم شده است.

وی گفت: چنین طراحی باغ بانوانی در نوع خود در کشور بی نظیر است و در تمام مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار پیگیر ایجاد چنین باغ هایی برای بانوان و کودکانشان هستیم.

خواست خدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش و جایگاه زنان و تاکید بر ضرورت موضوع تبیین و روشنگری در این حوزه بیان کرد شورا و شهرداری امروز به نیازهای بانوان توجه خاص داشته ودر این راستا مقرر شده حداقل ۱۱ باغ خانواده و بانوان تحت عنوان مهربانو در شیراز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق در حوزه سیاست گذاری تلاش کنند تا به سرعت در مناطق مختلف  نیز شاهد افتتاح باغ ویژه بانوان باشیم.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: معتقدیم که یک باغ برای یک منطقه کم است و قطعا باید تعداد آن افزایش یابد و تقدیم به بانوان این شهر شود که هم در زمینه تفریح ، ورزش و آموزش و هم در حوزه اشتغال و حمایت از هنرمندان و زنان سرپرست خانواده تاثیر بسزایی خواهند داشت.

خواست خدایی گفت: این پروژه در راستای اهدای برکت آرامش و امنیت به خانواده و بانوان است که شایسته آرامش هستند و با سیاست گذاری که در شورا شده است قطعا نیل به این هدف محقق می شود.

ContentImages_171789

۲۰۰ پروژه منطقه ای در حوزه عمرانی داریم

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: درحالی حوزه عمرانی فرهنگی در خواب عمیقی فرو رفته بود روزی که شاهد پویایی ،امید،و نشاط در پروژه های عمرانی و فرهنگی شیراز خواهیم بود روز بیداری آن است.

علی‌اکبر سلطانی با بیان اینکه در ۳ سال آتی می توانیم شاهد تحول و شکوفا شدن حوزه عمرانی و فرهنگی باشیم، بیان کرد: ۲۰۰ پروژه منطقه ای در حوزه عمرانی داریم که می تواند در حوزه های مختلف رفع مشکل کند.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۷۰ پروژه بزرگ شهری که نقش بزرگی در حوزه حمل و نقل دارد و می تواند خدمتی به مردم شیراز شود، بیان کرد: پروژه هایی که در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است می تواند خواب غفلت را به امید تبدیل شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه ها غالبا پروژه هایی است که از نظام مسائل شهر شیراز انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: چنین پروژه های برای ظاهر سازی نیست و می تواند در حوزه مسائل مردم تسهیل گری کند.

منبع خبر