باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز احداث می‌شود

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز، از اختصاص قطعه‌ای مناسب برای احداث باغ مزار  مشاهیر و مفاخر شیراز به استناد مصوبه شورای این کلانشهر خبر داد. غلامزضا شریف بیان کرد: از ویژگی‌های خوب فرهنگی ما ایرانی‌ها گرامیداشت یاد و خاطره کسانی است که در میان ما نیستند و این صفت آنقدر در ما نمود دارد […]

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز، از اختصاص قطعه‌ای مناسب برای احداث باغ مزار  مشاهیر و مفاخر شیراز به استناد مصوبه شورای این کلانشهر خبر داد.

غلامزضا شریف بیان کرد: از ویژگی‌های خوب فرهنگی ما ایرانی‌ها گرامیداشت یاد و خاطره کسانی است که در میان ما نیستند و این صفت آنقدر در ما نمود دارد که سعدی نیز قرن‌ها پیش این مسئله را به ما متذکر شده آنجا که اشاره کرده “هنرمند هر جا رود قدر بیند و در صدر نشیند”.

به نقل شهرداری شیراز، شریف افزود: در همین راستا یکی از اقدامات خوبی که شهرداری و شورای شهر شیراز پیگیر آنست، بحث پاسداشت نام آوران در عرصه‌های مختلف است.

شریف با آرزوی طول عمر و تندرستی برای مشاهیر و نام آوران شیرازی، از اختصاص و احداث قطعه مشاهیر خبر داد و ضمن بیان سوابق تاریخی شهر شیراز به لزوم پاسداشت مشاهیر و مفاخر اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: موضوع آرامستان مشاهیر بعد از بررسی تخصصی در صحن علنی شورا مطرح و به تصویب اعضای شورا رسید که با مشخص کردن هیات امناء آرامستان مشاهیر، شهرداری شیراز مجوز یافت تا با هماهنگی با دستگاه‌های مربوط و تدوین آیین‌نامه مربوط به نام‌آوران و مشاهیر در این زمینه خدمات ارائه بدهد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز عنوان کرد: براساس این مصوبه مشاهیر و مفاخر مذهبی، ادبی، فرهنگی، علمی و هنری و مفاخر ورزشی بر اساس شرایطی که در آیین نامه قید شده است مشمول خواهند شد.

شریف اضافه کرد: تعیین مصادیق توسط هیئت امناء منتخب از سوی ادارات و ارگانهای ذیربط است.

منبع خبر