با حکم وزیر کشور؛ شهردار بابل منصوب شد

با حکم احمد وحیدی، وزیر کشور، شاهین کلانتری بنگر به سمت شهردار بابل منصوب و طی مراسمی با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مرادی، سرپرست ادره کل شهری و شوراهای استانداری مازندران معرفی شد. کلانتری بنگر اولین شهردار منتخب شورای ششم شهر بابل است که موفق […]

با حکم احمد وحیدی، وزیر کشور، شاهین کلانتری بنگر به سمت شهردار بابل منصوب و طی مراسمی با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مرادی، سرپرست ادره کل شهری و شوراهای استانداری مازندران معرفی شد.

کلانتری بنگر اولین شهردار منتخب شورای ششم شهر بابل است که موفق شد حکم وزیر کشور را دریافت کند و طلسم ۱۰ ماهه ای را بر انتخاب شهردار بابل سایه افکنده بود ، بشکند.

اعضای شورای شهر بابل که از چهاردهم شهریور ماه با معرفی علی امانی به عنوان شهردار منتخب بابل برای مدیریت شهری خیز برداشته بودند بعد از دو مرحله ناکامی سرانجام به شاهین کلانتری بنگر رسیدند.

علی امانی و سیدقاسم دابوئیان دو شهردار منتخبی بودند که اعضای شورای شهر برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی هیچ یک نتوانستند حکم وزیر کشور را دریافت کنند و به همین دلیل هم شهرداری بابل در این مدت ۱۰ ماه با سرپرستی سید قاسم دابوئیان اداره می شد.

شاهین کلانتری بنگر که نهم اسفندماه سال گذشته بعنوان سومین شهردار منتخب بابل به وزارت کشور معرفی شده بود متولد ۱۳۴۹ بابل است. وی مدرک تحصیلی دکتری عمران دارد و دارای سابقه شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۱ تهران و شهردار شهرستان ملارد است.

شهرستان بابل ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از آن در شهر بابل ساکن هستند.

طبق قانون حکم شهرداران شهرهایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند ، توسط وزیر کشور صادر می شود.

منبع خبر