بدهی ۱۱ میلیارد تومانی شهرداری حبیب آباد اصفهان پرداخت شد

شهردار حبیب آباد با اشاره به پرداخت بدهی ۱۱ میلیارد تومانی شهرداری اظهار کرد: حدود ۲۱ ماه است که دوره ششم مدیریت شهری آغاز شده و به نوعی شهر تحویل ما شده است و در این بین، آن موضوعی که برای شهرداری اهمیت بسیاری دارد، آسیب‌هایی است که مردم با آن مواجه هستند. سعید باقری […]

شهردار حبیب آباد با اشاره به پرداخت بدهی ۱۱ میلیارد تومانی شهرداری اظهار کرد: حدود ۲۱ ماه است که دوره ششم مدیریت شهری آغاز شده و به نوعی شهر تحویل ما شده است و در این بین، آن موضوعی که برای شهرداری اهمیت بسیاری دارد، آسیب‌هایی است که مردم با آن مواجه هستند.
سعید باقری ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر حبیب آباد نیز به دنبال کار و خدمت به مردم هستند، از طرفی مردم شهر حبیب آباد نیز فرصت‌های بسیاری برای اشتغال و سرمایه‌گذاری دارند اما در این راه کم‌کاری‌های بسیاری شده است.
وی با اشاره به بودجه شهرداری تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ ما شهر را با ۱۱ میلیارد تومان بودجه تحویل گرفتیم و پس از آن اکنون با گذشت ۲۱ ماه اتفاقات بسیاری رخ داده و فرصت‌های شهر شناسایی شد. در سال۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۲۰ میلیارد تومان بود و از نظر ما این بودجه و افزایش آن کمی غیر واقعی بود و تلاش شد تا در سال بعد، بودجه واقعی اعلام شود.
باقری اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود هفت میلیارد تومان بودجه وصول شد و پس از آن در شش ماهه دوم همان سال، ما در شهرداری حدود ۲۲ میلیارد تومان از بودجه را وصول کردیم.
تصویب بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای سال جاری
شهردار حبیب آباد با اشاره به بودجه سال گذشته شهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ شهرداری بودجه را یک بودجه ۲۰ میلیارد تومانی واقعی اعلام کرد و امسال نیز بودجه ۵۰ میلیارد تومان مصوب شده است و همین بودجه نشان می‌دهد که ظرفیت شهر حبیب آباد بسیار است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به پرداخت بدهی ۱۱ میلیارد تومانی شهرداری، گفت: گزارشات مردمی نشان می‌دهد که مردم از عملکرد شهرداری و خدمات شهری رضایت دارند و اقدامات عمرانی بسیار زیادی اکنون برای عمران و آبادانی شهر درحال انجام است.
باقری خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم عمرانی شهرداری، آسفالت و زیرسازی بلوار شهید سرلشکر خیری بود که یک درخواست ۱۵ ساله از سوی مردم به شمار می‌آمد و حدود ۱۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.
شهردار حبیب آباد افزود: روشنایی بلوار شهید بهشتی یکی دیگر از اقدامات عمرانی بود و با کمک و همکاری اداره برق شهرستان عملیات تعویض آن با حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد. کف‌پوش و روشنایی سالن ورزشی شهرداری نیز حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشت و یکی دیگر از اقدامات شهرداری است.
مراحل آزادسازی خیابان شهید مطهری درحال انجام است
وی اظهار کرد: توافقات آزادسازی خیابان شهید مطهری نیز درحال انجام است تا پروژه تعریض این خیابان به اتمام و نتیجه برسد و تا کنون حدود هزار و ۴۰۰ متر مربع از این خیابان آزاد شده که برای شهرداری ۱۳ میلیارد تومان هزینه داشته است.
باقری با بیان اینکه در شهرک پردیس نیز ۴۵۰ متر مربع آزادسازی انجام شده است، تصریح کرد: به جهت زیباسازی سطح شهر و راحتی رانندگان، سال گذشته ۵۰۰ تن آسفالت انجام شد و برای امسال نیز ۷۰۰ تن آسفالت پیش‌بینی شده است که جمعا حدود سه میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
شهردار حبیب آباد خاطرنشان کرد: اجرای عملیات پیاده‌رو سازی نیز از دیگر اقدامات شهرداری بوده که حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است. احداث پارک گل نرگس در مسکن مهر و مسکن طلاب به درخواست مردم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، احداث پارک شهید منصوری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و احداث پارک ارغوان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات شهرداری در طول ۲ سال گذشته بوده است.
وی تشریح کرد: در ورودی شهر زمین نامناسب خاکی با هشت هزار متر مربع مساحت وجود داشت که وضعیت نامناسب آن دغدغه شورای شهر و شهرداری بود و این حق مردم نبود که برای خرید از بازار روز در یک شرایط خاکی حضور پیدا کنند و پس از آسفالت این زمین، نام آن را مجموعه «غدیر» نامگذاری کردیم و جشن بزرگ عید غدیر خم نیز در همین مکان برگزار شد؛ این نیز اقدام بسیار خوبی بود که هم به زیباسازی شهر کمک کرد و هم زمینه‌ساز بازار روز خوبی است، اما همچنان برای تکمیل و آماده‌سازی کامل آن اقدامات زیادی باید انجام شود تا هم برای بازار روز و هم پارکینگ و هم مکان برگزاری مراسمات مورد استفاده قرار گیرد.
باقری با اشاره به احداث هنرستان خیرساز گفت: مدرسه خیرساز نیز به همت خیر محترم و شهرداری با در اختیار قرار دادن زمین به خیر مدرسه‌ساز، می‌توانند اتفاق خوبی را برای دانش‌آموزان و مردم رقم بزند؛ البته ناگفته نماند که به جای این زمین که به هنرستان اختصاص پیدا کرد، هزار و ۷۰۰ متر مربع زمین تجاری نیز دوباره به جای این مکان شناخته شد تا واحدهای تجاری ساخته شود. البته در کنار باغ حبیب (باغ بانوان شهر حبیب آباد) نیز برنامه‌ریزی برای ساخت مکان‌های تجاری انجام شده تا مورد استفاده قرار گیرد.
شهردار حبیب آباد تاکید کرد: تعهد شهرداری در رابطه با رمپ کنارگذر شرق پابرجاست و در بحث سرمایه‌گذاری و اتفاقات خوبی که قرار است بیفتد سهیم شده‌ایم و از طرفی همین کنارگذر باعث می‌شود که حبیب آباد از حالت بن بست خارج باشد.
احیای نان حبیب آباد در دستور کار شهرداری
وی با اشاره به تدابیر شهرداری برای شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های مزاحم شهری گفت: زمینی را برای شهرک‌های صنعتی بدون آلاینده با عنوان شهرک صنعتی پاک برای احیای حبیب آباد و برند شدن آن و احیای نان و نان خشکه این شهر در نظر داریم و اکنون در مراحل قانونی آن به سر می‌بریم.
باقری ادامه داد: مشکل بزرگی که در ابتدای دوره با آن مواجه هستیم، پارک جنگلی ۲۴۰ هکتاری است که تا سال ۱۳۶۵ بودجه ملی داشته اما اکنون هزینه‌های آن بر عهده شهرداری است و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهر محسوب می‌شود که برای رفع مشکلات آن تلاش هستیم.
شهردار حبیب آباد به خرید سه دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی شهر اشاره کرد و گفت: تا کنون دو دستگاه تحویل شده که حدود چهار میلیارد تومان هزینه داشته و تا حدودی توانسته برخی از مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر را حل کند؛ همچین یک دستگاه ون خریداری شده که هنگام خرابی اتوبوس‌ها مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در طول ۲۱ ماه گذشته اذعان کرد: همایش مفاخر شهر حبیب آباد، جشن عید غدیر، اتوبوس شادی، موکب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها، تزئینات و فضاسازی شهری و… از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری حبیب آباد بوده که شهرداری در این امور همکاری بسیاری داشته و این برنامه‌ها با بُعد خوبی همراه شده است.

 

منبع: https://nedayeborkhar.ir/?p=37238