بررسی طرح‌های ترافیکی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای نیمه خرداد پیشنهاد شده است که کارشناسان و مدیران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در حال بررسی و شناسایی جوانب ضعف و قوت آن‌ها هستند. مسعود طبیبی با اشاره به در پیش بودن مراسم نیمه خرداد و تعطیلات چندروزه، از برگزاری جلسات ترافیکی […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای نیمه خرداد پیشنهاد شده است که کارشناسان و مدیران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در حال بررسی و شناسایی جوانب ضعف و قوت آن‌ها هستند.

مسعود طبیبی با اشاره به در پیش بودن مراسم نیمه خرداد و تعطیلات چندروزه، از برگزاری جلسات ترافیکی متعدد در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: امسال با توجه به تقارن دهه کرامت، مراسم نیمه خرداد و وضعیت آرام از حیث شیوع بیماری کرونا، شهر قم به‌عنوان یکی از مقاصد مهم سفر زائرین و مسافرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات ترافیکی در ایام تعطیلات در شهر قم، انباشت ترافیک و هدایت آن به هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر است افزود: با توجه به ظرفیت محدود پارکینگ‌ها و احتمال انسداد معابر، ضروری است طرح‌ها و پیشنهادات کارشناسی مرتبط، برای توزیع ترافیک و احیاناً مدیریت سفر کاروان‌ها به محدوده مرکزی بررسی گردد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در تعطیلات پیش رو ۲ نوع تقاضای سفر به شهر قم انجام خواهد شد؛ تقاضای سفر اتوبوسی و سفر با وسایل شخصی و سواری که برای هر دو سفر نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که در حال بازدیدهای کارشناسی و جمع‌بندی نهایی موضوع هستیم.

وی استفاده از فضای پارکینگی حاشیه شهر در چند نقطه مختلف جهت پارکینگ اتوبوس بین‌شهری و تسهیلات لازم حمل‌ونقل درون‌شهری جهت جابجایی مسافرین به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر را یکی از این اقدامات برشمرد که در حال انجام است.

طبیبی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌ها و پیشنهادهای ترافیکی با همکاری و مشارکت پلیس راهور، میزان قابل‌توجهی از گره‌های ترافیکی و معضلات هسته مرکزی و معابر اطراف حرم مطهر کاسته خواهد شد و با توجه به تجربیات گذشته و پیش‌بینی تعطیلات چندروزه پیش رو، باید اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد پارکینگ‌های عمومی هسته مرکزی شهر برای خودروهای شخصی صورت داد و همچنین در منطقه جمکران نیز پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: در صورت نهایی شدن تصمیمات و برنامه‌های مراسم نیمه خرداد، جنبه‌های مختلف آن شامل پیش‌بینی پارکینگ‌های اتوبوسی و سواری، محدودیت‌های ترافیکی احتمالی، ساعات سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی و … به اطلاع شهروندان و مسافرین عزیز خواهد رسید.

منبع خبر