برنامه‌ریزی برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال

شهردار شیراز گفت: در حوزه پدافند غیرعامل در شهرداری شیراز نواقص و مشکلاتی بود که در تلاش برای رفع آنها هستیم.  سید احسان اصنافی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “برنامه‌ریزی برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز توفیق دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن […]

شهردار شیراز گفت: در حوزه پدافند غیرعامل در شهرداری شیراز نواقص و مشکلاتی بود که در تلاش برای رفع آنها هستیم.

 سید احسان اصنافی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “برنامه‌ریزی برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز

توفیق دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پدافند غیرعامل استان فارس را داشتیم تا در زمینه‌های مربوطه به تبادل نظر بپردازیم.در کلیه امور از جمله مدیریت شهری پدافند غیرعامل موضوعی مهم و قابل توجه است که اقدامات در این زمینه موجب کاهش آسیب‌پذیری و حفظ سرمایه‌های کلان موجود می‌شود و از همان روزهای ابتدایی شروع به‌کار مدیریت جدید شهری به جد پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

توسعه پایدار شهری، توسعه‌ای همه جانبه در ابعاد مختلف شهری است و مسئله پایداری در ابعاد مختلفی قابل بررسی است که امنیت شهری به عنوان یکی از شاخص‌های مهم و اساسی، سهم زیادی در بالا بردن کیفیت توسعه پایدار شهری را دارا است. بیان موضوع امنیت شهری از آنجایی مهم است که پیوستگی تنگاتنگ و متقابلی بین این موضوع و توسعه وجود دارد.

شهرداری یک دستگاه خدمت‌رسان با حساسیت بالاست که با وجود حجم زیاد خدمات الکترونیک و اتوماسیون‌های شهرداری، دارای ظرفیت و در عین حال تهدیداتی است.

در حوزه پدافند غیرعامل در شهرداری شیراز نواقص و مشکلاتی بود که رصد کرده و در تلاش برای رفع آنها هستیم که برای مثال در بسیاری از بخش‌ها نسخه پشتیبان اطلاعات همچنان به صورت فیزیکی بود و از ظرفیت دیجیتالی شدن آن غفلت شده بود که موضوع را رصد کرده و در صدد بک‌آپ‌گیری دیجیتال از بخش‌های مختلف شهرداری شیراز هستیم.

در همین راستا مدیریت اسناد را به صورت متمرکز کرده و پس از گزارش‌دهی هفتگی، آسیب‌شناسی کرده و در تلاش برای دیتاماینینگ جهت تبدیل اسناد به داده هستیم.

حفاظت و بهره‌برداری از داده و اطلاعات از دیگر موضوعاتی است که در حال پیگیری بوده و برای سهولت دسترسی و استفاده شهروندان از خدمات شهرداری شیراز، برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز برنامه‌ریزی کرده و برای حصول به آن در تلاش هستیم.

در پایان این جلسه لوح تقدیری از سوی سردار غلامرضا جلالی‌فراهانی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور به اینجانب اهدا شد.”

منبع خبر