برپایی ١۴٠ ایستگاه صلواتی و موکب در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر رضوی

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: در دهه پایانی صفر ١۴٠ ایستگاه صلواتی و موکب در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر رضوی برپا شده است. سید جلیل بامشکی در این خصوص گفت: شهرداری مشهد بر حسب وظیفه ذاتی که بر عهده دارد در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) از چند ماه پیش […]

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: در دهه پایانی صفر ١۴٠ ایستگاه صلواتی و موکب در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر رضوی برپا شده است.

سید جلیل بامشکی در این خصوص گفت: شهرداری مشهد بر حسب وظیفه ذاتی که بر عهده دارد در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) از چند ماه پیش ستاد دهه آخر صفر را تشکیل داد و مقدمات میزبانی هر چه شایسته‌تر از زائران حضرت رضا (ع) را برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری، حمل‌ونقل عمومی و فرهنگی اقدامات خوبی پیش‌بینی کرد تا زائران بتوانند به نحو احسن از امکانات استفاده کنند، با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ١۴٠ ایستگاه صلواتی و موکب در مسیر منتهی به حرم‌مطهر برپا شده است، همچنین ٩ پایگاه راهنمای زائر در اطراف حرم به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

بامشکی با بیان اینکه ٢٠ اکیپ موکب در سواره‌ها برای راهنمای زائران پیش‌بینی شده است، ادامه داد: هفت هزار پرچم بیرقی، ١٠٠ هزار متر کیسه و ٢٨ هزار سازه فرهنگی با موضوعات مختلف از جمله نوشتن احادیث پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا ع در سطح شهر و محدوده حرم از دیگر اقدامات شهرداری مشهد است.

دبیر ستاد دهه آخر شهرداری مشهد تاکید کرد: هشت ایستگاه برای استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر و چهار ایستگاه استقبال از زائران سواره در مبادی ورودی شهر برپا شده که با مشارکت مردم، هئیت‌ها و تشکل‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در محدوده اطراف حرم مطهر نیازمندی‌های زائران از جمله وضوخانه، آبخوری و سرویس بهداشتی سیار به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و ظرفیت پارکینگ‌ها در محدوده حرم از سه هزار و ٧٠٠جای پارک به ١۴ هزار جای پارک افزایش یافته است.

منبع خبر