آقامیری خبر داد:

بزودی ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی از چین به تهران وارد می شود

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از شهرنامه ؛ شصت و چهارمین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران، با حضور سید محمد آقامیری، مسعود نصرتی، مدیران شهری و معتمدین محلات ۱۲گانه منطقه ۲۲ برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری با اشاره به معضلات موجود در […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از شهرنامه ؛ شصت و چهارمین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران، با حضور سید محمد آقامیری، مسعود نصرتی، مدیران شهری و معتمدین محلات ۱۲گانه منطقه ۲۲ برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری با اشاره به معضلات موجود در بحث حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: با توجه به ذهنیت های منفی که در بحث واردات اتوبوس های برقی از کشور چین بوجود آمد باید به این نکته اشاره کرد که در مرداد ۱۴۰۰ که شهر به اعضای فعلی شورا تحویل داده شد روی کاغذ تعداد ۱۸۵۰ اتوبوس به ما تحویل داده شد اما واقعیت موجود در حدود ۸۰۰ ناوگان و کمتر از تعداد عنوان شده در پایانه ها بود.
وی افزود: با توجه به حجم رفت و آمد زیاد شهروندان تهرانی بصورت روزانه در سطح شهر، مدیران شهرداری را بر آن داشت تا اقدامات و برنامه ریزی های لازم و فوری جهت حل و فصل معضلات حمل و نقلی در شهر تهران را برطرف نمایند.
آقامیری اذعان کرد: طی تفاهمنامه های صورت گرفته در دوره قبل در خصوص تحویل تعدادی حمل و نقل و با رایزنی های صورت گرفته در دوره فعلی شورا در مرحله نخست تعداد ۱۱۰ اتوبوس و در مرحله دوم تعداد ۱۶۰ اتوبوس دیگر از شرکتهای داخلی خریداری و وارد شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران شد. در سال ۱۴۰۱ هم با اورهال کردن ناوگان قدیمی چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ اتوبوس نیز به این شبکه اضافه شد و در سال ۱۴۰۲ و ۴۰۳ چیزی بیش از ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران به بخش حمل و نقل تحویل گرفت.
وی یادآور شد: در سال ۱۰۴۱ قرارداد خرید تعداد ۲۷۷۵ اتوبوس با بخش خصوصی بسته شد و قرار شد از اول مهرماه ۱۴۰۲ این تعداد اتوبوس به نوبت وارد شبکه شوند و با بدقولی های صورت گرفته تنها تعداد ۱۵۰۰ اتوبوس در سال گذشته به ما تحویل داده شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر استاندارد نیاز اتوبوس در شهر تهران حداقل ۱۰ هزار اتوبوس است و از این تعداد در حال حاضر چیزی در حدود ۳۳۰۰ اتوبوس فعال در شهر وجود دارد و بدقولی‌های صورت گرفته ما را بر آن داشت تا قرارداد خرید و واردات ۲۵۰۰ اتوبوس برقی با کشور چین بسته شود و این در حالی بود که از ابتدای کار می توانستیم تمامی اتوبوس های درخواستی را با یک سوم قیمت از چین تهیه نماییم.
آقامیری عنوان کرد: شرکت های ایرانی قیمتی بسیار بالاتر از شرکتهای چینی به ما اعلام کردند که پس از آن با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی آقای زاکانی شهردار تهران با وزیر کشور، بانک مرکزی، وزارت صمت و مقامات اطلاعاتی کشور قرار شد اتوبوس های برقی چینی با کیفیت بالاتر و ضمانت ۵ تا ۱۰ ساله با مبلغ ۲۲۰ هزار یورو خریداری شد.
وی تحریم ها را علت اصلی محرمانه بسته شدن قرارداد چین عنوان کرد و گفت: به دنبال بسته شدن قرارداد چین صدای شرکت‌های داخلی درآمد و قرارداد چین را برای اذهان عمومی مشکوک عنوان کردند که این سند در حال خاضر برای تمامی اعضای شورای شهر قابل دسترسی است.
 نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ورود ۱۱۰ اتوبوس چینی تا ۲ هفته دیگر به کشور خبر داد و گفت: قرار است تا آخر سال محموله‌های ۴۰۰ تایی اتوبوس در نوبت‌های مختلف وارد کشور و شهر تهران شوند.
آقامیری بیان کرد: در کنار قرارداد اتوبوس های برقی قرداد واردات ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی هم بسته شد که از تعداد ۱۵۰ تای آن در حال ورود به کشور است. همچنین قرارداد خرید ۱۰۰ هزار موتور برقی نیز بسته شد اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که مساله آلودگی شهر تهران حل نخواهد شد تا زمانی که بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد خودروهای شخصی، اتوبوس ها و موتورسیکلتها برقی شوند.