بلند مرتبه‌های منطقه ۲۲ زیبا می‌شوند | اجرای طرح «بالکن زیبای من» در غرب پایتخت

«بالکن زیبای من» عنوان پویشی است که شهروندان را وادار می‌کند تا به جای رهاکردن وسایل و دور ریزها در بالکن خانه‌ و استفاده از آنها به عنوان انباری، این بخش از محل زندگی خود را به گلخانه و فضای سبز کوچک و دنجی تبدیل کنند و با این اقدام در مسابقه بهترین بالکن شرکت […]

«بالکن زیبای من» عنوان پویشی است که شهروندان را وادار می‌کند تا به جای رهاکردن وسایل و دور ریزها در بالکن خانه‌ و استفاده از آنها به عنوان انباری، این بخش از محل زندگی خود را به گلخانه و فضای سبز کوچک و دنجی تبدیل کنند و با این اقدام در مسابقه بهترین بالکن شرکت کرده و جایزه هم بگیرند.

بالکن

در سال‌های اخیر زندگی ساکنان منطقه ۲۲ مانند نقاط دیگر کلانشهر تهران، آپارتمانی شده و دیگر از خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار قدیم خبری نیست. اکنون بالکن و تراس این خانه‌های قوطی کبریتی برای ساکنانش حکم باغ دلگشا را دارد. از این رو اجرای پویش  «بالکن زیبای من» شهروندان را وادار می‌کند تا این بخش از محل زندگی خود را به گلخانه و فضای سبز کوچک و دنجی تبدیل کنند.

«حسین هوشیار» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۲۲ دراین‌باره می‌گوید: «اغلب بافت مسکونی این منطقه را آپارتمان‌ها و برج‌ها تشکیل می‌دهد. به همین خاطر فضاهای کوچک خانه در صورتی که متناسب با نیازها و علایق ساکنانش شکل بگیرد، بسیار زیبا و دنج به نظر می‌رسند. معمولاً فضاهای بالکن و تراس در خانه‌های آپارتمانی با ابعاد و اندازه کوچک طراحی می‌شوند. وجود بالکن کوچک با چیدمان خلاقانه در هر واحد مسکونی جزء ارزش‌های فضایی آن به شمار می‌آید.»

بلند مرتبه‌های منطقه ۲۲ زیبا می‌شوند | اجرای طرح «بالکن زیبای من» در غرب پایتخت

او می‌افزاید: «در همین راستا درصدد هستیم از طریق آموزش یا برپایی مسابقات اهالی را به ایجاد فضای سبز در بالکن خانه‌ها تشویق کنیم. هدف از برپایی این پویش هم محقق شدن ایده مطلوب و مؤثر است.»
هوشیار با بیان اینکه مسابقه بالکن زیبا با رویکرد محله‌محوری و ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی اجرا می‌شود، می‌افزاید: «ادراک شهری، ایجاد همدلی، آماده‌سازی فضای شهری مناسب و همچنین نمای شهر از جمله موضوعات مورد توجه این مسابقه و آموزش شهروندان است.»

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۲۲ شهروندان می‌توانند با خلاقیت خود از عناصر سنتی یا مدرن، گل و گلدان برای ایجاد منظره‌ای زیبا در خانه استفاده کرده و با پیرایش و زیباسازی بالکن برای زیباترشدن شهر یک قدم بردارند. اهالی می‌توانند با تهیه عکس یا فیلم و ارسال آن به کانال یا شبکه ارتباطی محله خود در این مسابقه شرکت کنند و در نهایت به برترین‌ بالکن‌های هر محله جوایزی اهدا خواهدشد.

منبع خبر