بلوار کیاتل فردیس افتتاح شد/معابر شهری فردیس در سال آینده توسعه می‌یابد

محمدرضا آژیر، شهردار فردیس، در مراسم افتتاح پروژه بلوار کیاتل که به مناسبت میلاد حضرت صاحب الامر امام زمان (عج)، عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه اظهار کرد: پروژه کیاتل از چهارراه اندیشه تا بلوار شهید سلیمانی (جاده ملارد) به طول ۱۳۰۰ متر و عرض ۱۶ متر با صرف اعتبار […]

محمدرضا آژیر، شهردار فردیس، در مراسم افتتاح پروژه بلوار کیاتل که به مناسبت میلاد حضرت صاحب الامر امام زمان (عج)، عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه اظهار کرد: پروژه کیاتل از چهارراه اندیشه تا بلوار شهید سلیمانی (جاده ملارد) به طول ۱۳۰۰ متر و عرض ۱۶ متر با صرف اعتبار ۷ میلیارد تومان طی مدت ۲ ماه با همت همکارانم در واحد عمران شهرداری فردیس به نتیجه رسید و امروز زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: علیرغم اینکه پروژه‌های معابر معمولا پس از اجرای آسفالت افتتاح می‌شوند، پروژه بلوار کیاتل در ضلع شمالی سال‌ها رها شده بود و طی دو ماه با اجرای جدولگذاری، زیرسازی، آسفالت، ایمن سازی کانال و نصب علائم ترافیکی و فضای سبز و کاشت بیش از ۱۵۰۰ اصله نهال و گل و گیاه به صورت خیابان کامل انجام شد.‌

شهردار فردیس با اشاره به نقش موثر بلوار کیاتل در استفاده آینده از کنارگذر شرقی، اضافه کرد: فقط در ابتدای پروژه ۲ تیر برق دست نخورده باقیمانده که به دلیل اینکه قرار است تقاطع غیرهمسطح در مسیر اجرا شود تیر برق‌ها ایمن سازی شده و در معبر دست نخورده باقیمانده است. تملکات تجاری بخش غربی معبر نیز در دستور کار است و ۱۴۰۱ انجام می‌شود و معبر به صورت ۱۰۰ درصدی رهاسازی می‌شود. تقاطع غیرهمسطح کیاتل به کشتارگاه نیز در دستور کار است.

وی در خصوص سایر پروژه‌های عمرانی نیمه کاره در فردیس، توضیح داد: زیرگذر سرحدآباد از پروژه‌های در حال اتمام فردیس است که تلاش کردیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. اما در زمان اجرای طرح با وجود معارضینی مواجه شدیم که رفع آن به زمانی حدود دو هفته نیاز دارد.‌

آژیر در مورد پروژه شهدای اقتدار گفت: بخشی از این بلوار پیش از انتزاع شهرداری فردیس انجام شد که در سال های گذشته به دلیل اختلاف پیمانکار وشهرداری کرج متوقف شده بود، اکنون فصل مشترک آن تهیه شد و طی ۲۵ روز ۸۵ درصد پروژه انجام و با سرعت مطلوب زیرسازی و آسفالت شد. پیاده رو سازی، اجرای فضای سبز و المان شهدای اقتدار نیز در حال انجام است که در نیمه دوم فروردین ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص پروژه بلوار کشتارگاه گفت: در نظر داریم طی یکی دوماه آینده در پروژه بلوار کشتارگاه ایمن سازی لوله‌ها و تملک کارخانه موجود در مسیر انجام شود و احداث معبر به نتیجه برسد.

شهردار فردیس با بیان اینکه توسعه شبکه معابر با جدیت در دستور کار شهرداری است و فردیس به کارگاه عمرانی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: در سال آینده با توسعه معابر در بخش‌های مختلف شهر فردیس بسیاری از معضلات ترافیکی حل می‌شود. با اجرای بلوار جهاد، بلوار بهاران(کانال غربی) به جاده مشکین دشت متصل می‌شود. با اجرای تقاطع غیرهمسطح بر روی ریل، بلوار نماز به بلوار کامیونداران متصل می‌شود. همچنین تملکات اسکویی به مشکین‌دشت و ساماندهی ورودی و خروجی های سطح شهر در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر